Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

Oszczędzamy, wkładając do koszyka mniej produktów

Z danych Listonic, aplikacji do tworzenia list zakupów, wynika, że Polacy w II i III kwartale 2021 r. na listach zakupowych umieszczają znacznie mniej produktów.
Reklama

Spadki powyżej 30%, porównując III kw. z II kw. 2021 r., zanotowały przede wszystkim warzywa konserwowe, mrożone ryby, mrożonki warzywne i owocowe oraz twarogi sernikowe. Średnio o 25% spadły wyniki owoców, płatków owsianych, miodów, ciastek zbożowych, mrożonych frytek i ziemniaków. Ponadto na listach zakupowych pojawiło się średnio o 20% mniej takich produktów jak kasze, dżemy, konfitury, marmolady, jogurty naturalne i greckie, sery białe i twarogi, a także serki topione, kanapkowe i sałatkowe. Mięso i ryby (surowe lub na wagę), a także warzywa odnotowały spadek rzędu 15%, jaja – 13%, mleko – 11%, wędliny – 10%, sery żółte – niecałe 10%, a masła – 8%.

Podobnie sytuacja wygląda w przypadku napojów. Porównując III i II kw. br., około 20-procentowe spadki zanotowały napoje gazowane, a także soki i nektary owocowe. Średnio o 15% zmniejszyła się liczba dodanych do list zakupowych opakowań kawy zbożowej oraz kakao w proszku i rozpuszczalnego, a także butelek wina, natomiast wody źródlanej i mineralnej – o 11%.  – Analizując listy zakupowe Polaków w II i III kwartale br., widzimy tendencję do rozważniejszego planowania zawartości koszyka. Dotyczy to nie tylko produktów spożywczych, ale także innych artykułów, takich jak tabletki do zmywarki, płyny do mycia naczyń, okien i podłóg, odświeżacze powietrza, artykuły biurowe czy papier toaletowy. W IV kw. możemy obserwować zwiększoną aktywność zakupową ze względu na Mikołajki, święta Bożego Narodzenia i Sylwestra, ale wydatki mogą okazać się mniejsze, gdy porównamy dane rok do roku – mówi Małgorzata Olczak, Head of Sales w Listonic.

Znalazło się jednak kilka produktów, które wyłamały się ze schematu spadkowego. Największy wzrost na listach zakupowych Listonic zanotowała prasa, książki i płyty – o 45% w III kw. br. względem II kw. 2021 r. O około 20% zwiększyła się liczba batonów, o 14% – butelek octu oraz puszek napojów izotonicznych, a o 13% – kapsułek do prania.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.