Reklama
Partner serwisu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Outlety dostrzegły potencjał mniejszych miast

W ciągu ostatnich 5 lat nowoczesne zasoby handlowe wzrosły o około 2,5 mln mkw. O ile zmiana skali rynku nie przyniosła zasadniczych zmian jego struktury (nadal udział centrów
handlowych oscyluje wokół 90 proc., parki handlowe stanowią 7-9 proc., a 1-3 proc. należy do centrów wyprzedażowych), to istotne zmiany zaszły w strukturze lokalizacyjnej poszczególnych formatów - wynika z najnowszego raportu PRCH.
Reklama

W połowie 2017 roku, w Polsce istniało niemal 11,45 mln mkw. powierzchni w projektach reprezentujących centra handlowe (tradycyjne, specjalistyczne i mieszane), parki handlowe i centra
wyprzedażowe.

Okres pomiędzy rokiem 2012 a 2017 przyniósł zdecydowany wzrost udziału małych miast (do 100 000 mieszkańców) w formacie parków handlowych, natomiast centra wyprzedażowe, obecne wcześniej tylko w głównych aglomeracjach, zaczęły pojawiać się również w miastach o populacji 100 000-400 000 mieszkańców.

W ciągu 6 miesięcy wskaźnik pustostanów wzrósł o 0,6 pkt. proc. i w czerwcu 2017 roku wyniósł 4.1 proc. Tendencja ta w dużym stopniu była rezultatem zamykania wielkopowierzchniowych sklepów zajmowanych przez Praktikera.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum