Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

Outlety najmniej straciły na pandemii. Najwięcej centra w miejscowościach turystycznych

Wydawało się, że wyniki centrów handlowych już nigdy nie wrócą do poprzednich poziomów, jednak okazuje się, że e-commerce rośnie za każdym razem, kiedy nakładane są restrykcje, zaś po ich luzowaniu sprzedaż w tym kanale drastycznie spada. Sytuacja pokazuje nam zatem, że centra handlowe nie powiedziały jeszcze ostatniego słowa i czeka nas nowy rozdział w retaliowej historii – czytamy w raporcie Cushman & Wakefield.
Reklama

- Obecnie sytuacja stopniowo wraca do normy, powyższy kryzys spowodował, iż wynajmujący kładą coraz większy nacisk na to, jak będą działać w przyszłości, tj. w jaki sposób mogą wspomóc najemców, aby przyspieszyć powrót do wyników sprzed pandemii. Obie strony, pomimo rosnących wyników, cały czas borykają się ze skutkami pandemii, muszą również cały czas poszukiwać kompromisu w bardzo skomplikowanych negocjacjach kolejnych aneksów do umów najmu – podsumowuje Beata Kokeli, Partner, Head of Retail Agency Poland, Cushman & Wakefield.

To nie było ostatnie słowo

W pewnym momencie, znaczna część branży uwierzyła w teorię rozpadu stacjonarnej formy handlu. Wydawało się, że wyniki centrów handlowych już nigdy nie wrócą do poprzednich poziomów, jednak okazuje się, że wyniki e-commerce fluktuują za każdym razem, kiedy nakładane są restrykcje, zaś po ich luzowaniu sprzedaż w tym kanale drastycznie spada. Sytuacja pokazuje nam zatem, że centra handlowe nie powiedziały jeszcze ostatniego słowa i czeka nas nowy rozdział w retaliowej historii. Z obserwacji wynika jednak, iż nie każdy typ obiektu pozostawał na takim samym poziomie atrakcyjności.

- Obiekty typu convenience, parki handlowe - przestrzenie, w których funkcja handlowa jest przeważająca - mają się dużo lepiej. Najbardziej ucierpiały obiekty, które zlokalizowane są w miastach o charakterze turystycznym, biznesowym czy też duże ośrodki edukacyjne. Podobna sytuacja ma się z obiektami posiadającymi rozbudowaną sekcję gastronomiczną oraz licznymi lokalami rozrywkowymi. W korzystnej sytuacji znalazły się centra, w których klient związany jest z tzw. catchmentem bazującym na okolicznych mieszkańcach – komentuje Paulina Bauer, Associate, Head of Retail Asset Services Poland, Cushman & Wakefield.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.