Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

P&G zwiększa sprzedaż we wszystkich kategoriach. Inflacja pokrzyżuje firmie szyki?

Procter & Gamble zamknął rok finansowy 2022. Sprzedaż netto producenta takich marek, jak m.in. Always i Pampers, wyniosła 80,2 mld dolarów w porównaniu do 76,1 mld dolarów rok wcześniej. Zysk operacyjny wyniósł 17,8 mld dolarów, nieco mniej niż 18 mld w ubiegłym roku.
Reklama

W niesamowicie trudnym środowisku operacyjnym był to kolejny bardzo dobry rok - stwierdziła firma P&G w swoim raporcie rocznym.

P&G: Wzrost sprzedaży we wszystkich kategoriach

Raport wspomina o silnym wzroście sprzedaży we wszystkich kategoriach i regionach oraz mówi, że podstawowy zysk na akcję wzrósł o 3%, podczas gdy organiczny wzrost sprzedaży wyniósł nawet 7%. W porównaniu do roku budżetowego przed pandemią, sprzedaż była o 19% wyższa. Sprzedaż w handlu elektronicznym wzrosła o 11% i stanowi już 14% całkowitej sprzedaży firmy.

Większe zdolności produkcyjne

Jednak nowy rok finansowy zaczyna się obawą, że konsumenci staną w obliczu poziomu inflacji, którego nie widziano w ciągu ostatnich 40 lat. Jaką odpowiedź ma producenta? Firma chce jeszcze mocniej skoncentrować się na czterech strategicznych obszarach: podaży, zrównoważonym rozwoju, cyfryzacji i wartości dla pracowników.

- Inwestycje, które poczyniliśmy przed pandemią COVID-19 w celu poprawy naszych sieci produkcyjnych i dystrybucyjnych w USA i Europie, pomogły nam przetrwać ostatnie kilka lat ze stosunkowo niewielkimi problemami - uważa P&G. Kolejna runda inwestycji w moce produkcyjne jest już w toku. Koncern chce także zwiększyć liczbę dostawców.

W obszarze zrównoważonego rozwoju grupa stara się połączyć lepsze doświadczenie użytkownika z bardziej zrównoważonymi innowacjami w zakresie opakowań i produktów.

 

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum