Reklama

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Pamiętacie Leader Price? Twardy dyskont powraca

Żadnych klasycznych kas czy promocji i tylko 2000 pozycji. Francuska sieć dyskontów Leader Price powraca z radykalnie nową koncepcją.
Reklama

Leader Price powraca w nowej odsłonie: Casino, właściciel marki, testuje pilotażowy sklep LP w Normanville we Francji. W 2020 roku Casino sprzedało rywalowi - Aldi - 545 sklepów w formacie dyskontowym i trzy hurtownie. Grupie pozostało około 90 sklepów i prawa do marki - donosi retaildetail.eu

Leader Price na nowo

Ponieważ wysoka inflacja popycha Francuzów w objęcia dyskontów, Casino ponownie rozwija sieć supermarketów dyskontowych: „We Francji jest miejsce dla twardych dyskontach”, mówi kierownik projektu Thibault Zitoun Mieux Vivre.

Dobre ceny w Leader Price

Sklep LP w Normanville zajmuje około 650 mkw. i może pochwalić się cenami nieporównywalnymi lub co najmniej równymi cenom konkurencji. Aby to osiągnąć, musiał maksymalnie ciąć koszty. Oznacza to brak ulotek i promocji, prawie brak marek brandowych (poza markami Coca-Cola i Ferrero) oraz wąski asortyment - zaledwie 2000 pozycji. Ograniczony asortyment oznacza nie tylko, że potrzeba mniej miejsca do przechowywania, ale także mniej braków w magazynie.

Klienci LP mogą kupować nawet na palety. Ceny spadają wraz z wolumenem

Kolejną innowacyjną funkcją jest przesuwana skala cen. Klienci mogą kupować produkty na sztuki, kartony, a nawet całe palety – ceny spadają wraz z wolumenem. Przykładowo kilogram kostek cukru kosztuje 83 centy, za sześciokilogramowy karton 79 centów za kilogram, a za 660-kilogramową paletę cena za kilogram to 75 centów. Tak więc organizacje i właściciele restauracji również mogą się tam zaopatrywać. System wydaje się działać, ponieważ dziesięć miesięcy po otwarciu prototypowego sklepu 10% jego obrotów pochodzi ze sprzedaży pudełek z towarami, donosi Le Monde.

Leader Price podobne do Mere?

W każdym razie wszystkie produkty są eksponowane na paletach, tak jak ma to miejsce w Mere.

Bez kas, ale ze smartfonem

W nowym sklepie nie ma też tradycyjnych kas: klienci skanują swoje zakupy skanerem lub smartfonem, zostawiają je w swoim – większym niż standardowym – wózku przy kasie, płacą i po prostu przesiadają się do samochodu. Chociaż nie jest pewne, czy wszystkie elementy tego testowego sklepu zostaną zachowane. Koncept jest co miesiąc oceniany przez panel konsumencki i ostatecznie to pozostali franczyzobiorcy Leader Price decydują, czy kontynuować koncept. Podobno planowanych jest już co najmniej kilkanaście oddziałów.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (1)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum