Reklama
Partner serwisu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Pan Paragon: Polacy kupują w sklepach mniej, a wydają więcej

Średnia wartość paragonu za artykuły spożywcze wzrosła z 41,28 zł w 2021 roku do 46,41 zł w 2022 roku. W skali zaledwie 12 miesięcy to średnio 5,13 zł różnicy - wynika z badania Pan Paragon.
Reklama

PanParagon to aplikacja zakupowa, której główną funkcją jest przechowywanie paragonów.  

– Na podstawie zanonimizowanych danych zgromadzonych w naszym systemie podjęliśmy się analizy uśredniającej wartość paragonów spożywczych z kwietnia 2021 oraz 2022 roku. Sprawdziliśmy także liczbę pozycji znajdujących się na liście tychże dowodów zakupu. W ten sposób zweryfikowaliśmy zmiany w wysokości wydatków przeznaczonych na jedzenie oraz dowiedzieliśmy się, czy Polacy idą w kierunku oszczędzania na zakupach spożywczych – wyjaśnia Antonina Grzelak, z aplikacji PanParagon.

Pan Paragon: Oszczędzamy, ale bez rezultatów

Badanie nie pozostawia żadnych wątpliwości: średnia wartość paragonu za artykuły spożywcze wzrosła z 41,28 zł w 2021 roku do 46,41 zł w 2022 roku. W skali zaledwie 12 miesięcy to średnio 5,13 zł różnicy! W przeliczeniu za jeden produkt spożywczy w zeszłym roku zapłaciliśmy 5,16 zł, obecnie cena jednostkowa wynosi już 6,63 zł. Co ciekawe, wzrost cen przyczynił się do zmian w decyzjach zakupowych Polaków.

 – Średnio 8 pozycji na jednym paragonie widniało na rachunkach za zakupy spożywcze w kwietniu 2021 roku. Rok później w tym samym miesiącu liczba produktów z tej kategorii zmniejszyła się do 7 sztuk. Oznacza to, że w obliczu powszechnych podwyżek cen Polacy kupują mniej. Niestety pomimo starań w kierunku oszczędzania, nadal wydajemy więcej niż w roku poprzednim – wyjaśnia Antonina Grzelak, z aplikacji PanParagon.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum