PARTNERZY PORTALU

Pandemia marketom budowlanym niestraszna. Zysk OBI mocno w górę

Autor: MK 11 maja 2021 12:18

Pandemia marketom budowlanym niestraszna. Zysk OBI mocno w górę Markety OBI w Polsce prowadzi spółka Superhobby Market Budowlany, fot. shutterstock

Rok 2020 pomimo okresowych zamknięć gospodarki był łaskawy dla marketów budowlanych. Przykładem jest sieć OBI. Spółka zakończyła 2020 ok zyskiem netto w wysokości 101.651 tys. zł., co oznacza wzrost w stosunku do roku poprzedniego o 20.859 tys. zł.

Firma Superhobby Market Budowlany zajmuje się m.in. budową i eksploatacją marketów budowlanych oraz handlem hurtowym i detalicznym materiałami budowlanymi.

59 sklepów OBI

Spółka posiada sieć marketów budowlanych OBI z centrami ogrodniczymi. W roku obrotowym
2020 firma prowadziła działalność w 59 sklepach pod szyldem OBI położonych w następujących miejscowościach:
-  4 sklepy: Kraków, Łódź
-  3 sklepy: Gdańsk, Warszawa
-  2 sklepy: Bytom, Kielce, Lublin, Olsztyn, Radom, Tychy, Wrocław, Zabrze
-  1 sklep: Bydgoszcz, Chojnice, Czeladź, Częstochowa, Dąbrowa Górnicza, Gdynia, Jabłonna k. Warszawy, Jastrzębie-Zdrój, Gorzów Wlkp., Katowice, Krosno, Leszno, Lubin, Marki, Opole, Ostrołęka, Ostrów Wlkp., Nowy Sącz, Piotrków Trybunalski, Płock, Poznań, Rybnik, Rzeszów, Słupsk, Sochaczew, Suwałki, Toruń, Wałbrzych, Włocławek.

Sklep internetowy

W 2020 roku spółka uruchomiła sklep internetowy www.obi.pl, umożliwiając klientom zakup towarów z dostawą do domu na terenie całego kraju, nie tylko w najbliższym zasięgu marketów. Projekt był związany z uruchomieniem płatności online oraz uruchomieniem dostaw do klienta z pomocą firm kurierskich i ma na celu zwiększenie sprzedaży towarów spółki w kolejnych latach.

Uruchomienie sklepu internetowego wymagało zbudowania w spółce właściwych struktur dla jego obsługi.  W planach Spółki jest dalszy rozwój w tym kierunku koncentrujący się na uruchomieniu nowych procesów sprzedażowych (np. Ship to Store).

Wyniki finansowe za 2020 r.

Spółka zakończyła rok zyskiem netto w wysokości 101.651 tys. zł., co oznacza wzrost w stosunku do roku poprzedniego (+20.859 tys. zł.). Wpływ na taką sytuację miał wyższy wynik ze sprzedaży (+19.379 tys. zł.), pozostałej działalności operacyjnej (+1.339 tys. zł.) i działalności finansowej (+5.469 tys. zł.) pogorszony poprzez wzrost podatku dochodowego bieżącego oraz odroczonego (łącznie -5.329 tys. zł.).

Spółka zrealizowała w 2020 roku większe przychody ze sprzedaży towarów (+275.963 tys. zł.) operując w tych samych lokalizacjach. Pozwoliło to pokryć spodziewany wzrost kosztów operacyjnych (-255.438 tys. zł.) i jednocześnie wypracować wyższy wynik ze sprzedaży (+19.397 tys. zł.). Wśród kosztów operacyjnych wzrosły w szczególności koszty usług obcych (-63.999 tys. zł.) oraz koszty wynagrodzeń (-34.357 tys. zł). Wzrost wynagrodzeń spowodowany był podwyżką płac dla większości pracowników marketów i zwiększonym zatrudnieniem. Wzrost pozostałych kosztów był w dużej mierze związany ze wzrostem kosztów pracy.

- Pomimo chwilowego pogorszenia sytuacji finansowej w związku z pierwszą falą pandemii(COVID-19) w okresie marzec-kwiecień, w późniejszych okresach spółka nadrobiła utracony obrót, co pozwoliło przywrócić sytuację finansową do poziomu sprzed pandemii. Obecna sytuacja finansowa spółki jest bardzo dobra, co uwidocznione jest w saldzie środków posiadanych w ramach grupowego rozwiązania optymalizacji przepływów gotówkowych cash pool. Rok 2020 Spółka zakończyła z saldem środków na poziomie 276.248 tys. zł (31.12.2019 r.: 276.276 tys. zł) - opisuje zarząd.

- Firma zamierza pozostać w czołówce branży marketów budowlanych na polskim rynku. Zamierza również nadal rozwijać sieć placówek handlowych, planowane są otwarcia nowych placówek w następnych latach oraz rozwój sklepu internetowego (e-commerce). W dniu 21.12.2017 r. Spółka podpisała z OBI Centrala Systemowa Sp. z o.o. umowę kupna zorganizowanej części przedsiębiorstwa (ZCP). Zakup obejmował operacyjną działalność logistyczną, co pozwoliło na uruchomienie Centrum Dystrybucji na początku 2018 roku. Z tego powodu spółka spodziewa się korzyści w optymalizacji łańcucha dostaw i działalności operacyjnej. Planu spółki obejmują rozwój Centrum Dystrybucyjnego jako bazy dla zwieszenia zakupów importowych oraz obsługi sklepu internetowego (e-commerce), uruchomionego w maju 2020 r. - podsumowuje firma.

Podobał się artykuł? Podziel się!






BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10850
Ilość aktualnych ofert: 488070

POLECANE OFERTY

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.