PARTNER PORTALU

Pandemia nie odbiła się mocno na wynikach Polomarketu

Autor: MK 2 lipca 2021 11:32

Pandemia nie odbiła się mocno na wynikach Polomarketu Polomarket to sieć ok. 280 supermarketów, fot. materiały prasowe

POLOmarket sp. z o.o. zanotowała w 2020 roku 1 861 908 584,87 zł przychodów względem 1 882 262 914,22 zł w roku 2019. Zysk netto to 4 886 385,06 zł (5 051 169,77 zł zysku w 2019 r.).

W 2020 roku spółka wypracowała rentowność sprzedaży na poziomie 0,3%, czyli wartość nieznacznie niższą do roku poprzedniego, a nastąpiło to przy niższych o 1,9% przychodach ze sprzedaży. Rentowność EBIT spółki rok do roku osiągnęła tą samą wysokość 0,4%, a rentowność na poziomie EBITDA była minimalnie wyższa niż rok wcześniej i wyniosła 1,0%. W 2020 r. spółka wypracowała porównywalny z rokiem poprzednim poziom 0,3% rentowności netto. 

Cykl rotacji należności uległ skróceniu do 31,5 dni

Firma podaje, że niezmienny (28 dni) pozostaje poziom spływu należności od głównych odbiorców – powiązanych spółek operacyjnych prowadzących sklepy pod logo POLOmarket. Natomiast poprawiła się ściągalność należności od dostawców w ramach rozliczeń kontraktów handlowych. Tym samym cykl rotacji należności uległ skróceniu do 31,5 dni. Poziom rotacji zapasów jest niski w wyniku konsekwentnego od kilku lat optymalizowania ilości i jakości asortymentu, uległ jednak wydłużeniu na koniec 2020 r. o 1 dzień do 14,5 dnia. Tym samym cykl operacyjny kolejny rok skrócił się o 3 dni, co jest zjawiskiem pozytywnym. Równolegle o 4 dni uległ skróceniu cykl regulowania zobowiązań handlowych.

Wyższe upusty od dostawców

W 2020 r. głównym źródłem przychodów była sprzedaż towarów handlowych, która stanowiła 96% przychodów ze sprzedaży ogółem. Kolejnym źródłem przychodów były przychody ze sprzedaży produktów dotyczące w głównej mierze usług promocyjnych świadczonych na rzecz dostawców w ramach funkcjonujących kontraktów handlowych. Rok 2020 był kolejnym, w którym spółka orientowała się na działaniach zmierzających do uzyskania wyższych rabatów i upustów kontraktowych od dostawców. Efektem tego była mniejsza realizacja przychodów ze sprzedaży produktów. Natomiast nieznaczny spadek o 1,1% przychodów ze sprzedaży towarów handlowych związany był z mniejszymi zamówieniami w ujęciu rocznym od spółek operacyjnych prowadzących sklepy pod logo POLOmarket w okresie pandemii Covid-19 (do nich realizowano 99% sprzedaży).

Firma podała, że sytuacja gospodarcza spowodowana stanem zagrożenia epidemicznego nie wpłynęła znacząco na wyniki finansowe w 2020 roku. 

Przeciętny stan zatrudnienia w roku 2020 wyniósł 302 osoby (2019 r.: 300 osób).

Grupa POLOmarket to polska sieć supermarketów, którą tworzą spółki detaliczne prowadzące sklepy. W skład Grupy POLOmarket wchodzi również spółka logistyczna. Dziś jest to ponad 280 placówek na terenie całej Polski. Miesięcznie sklepy sieci odwiedza prawie 9 mln klientów w całym kraju.

Podobał się artykuł? Podziel się!

  • ppp 2021-07-02 15:36:56

    To chyba wynik tylko spółki logistycznej.

  • yaroslav 2021-07-02 14:31:53

    nie no, wcale się nie odbiła.

    inflacja 4-5%, a ci notują spadki przychodu i zysku.



    spoko jest :D

ZOBACZ WSZYSTKIE (2)



BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9152
Ilość aktualnych ofert: 488070

POLECANE OFERTY

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.