PARTNER PORTALU

Pandemia obniżyła zysk Lewiatana zaledwie o 2 proc. W tym roku ruszy cyfryzacja sieci

Autor: MK 5 lipca 2021 12:08

Pandemia obniżyła zysk Lewiatana zaledwie o 2 proc. W tym roku ruszy cyfryzacja sieci Liczba sklepów Lewiatan na koniec 2020 roku 2020 wyniosła 3.200; fot. shutterstock

Firma Lewiatan Holding SA uzyskała w 2020 roku przychody ze sprzedaży w wysokości 675.800,9 tys. zł. Zysk netto wyniósł 1.681,2 tys. zł i spadł o 2% w porównaniu do roku ubiegłego. W tym roku firma chce przeprowadzić m.in. proces cyfryzacji sieci.

  • Lewiatan Holding SA uzyskał przychody ze sprzedaży w wysokości 675.800,9 tys. zł
  • Zysk netto za 2020 r. wyniósł 1.681,2 tys. zł
  • W roku 2021 planowany zysk operacyjny wynosi 2 072 tys. zł, co stanowi spadek o 2,3% w
    porównaniu do roku 2020

Firma Lewiatan Holding SA uzyskała w 2020 roku przychody ze sprzedaży w wysokości 675.800,9 tys. zł z czego 66% stanowiła sprzedaż towarów, a 34% przychody z tytułu usług. Dynamika sprzedaży do roku ubiegłego wyniosła 112%. Zysk z działalności operacyjnej wyniósł 2.119,5 tys. zł, a wskaźnik zyskowności 0,3%.

Zysk netto za 2020 r. wyniósł 1.681,2 tys. zł i spadł o 2% w porównaniu do roku ubiegłego. Wskaźnik
zyskowności netto za 2020 r. wyniósł 0,2%.

Sprzedaż produktów marki własnej Lewiatan w roku 2020 wyniosła 454,9 mln zł i była wyższa o 9,1%
w porównaniu do roku poprzedniego. Spółka wprowadziła do sprzedaży 94 nowych SKU, z czego 47
SKU w stałym asortymencie (dodatkowo 47 SKU przygotowanych akcyjnie) zamykając portfolio na
koniec grudnia 2020 roku ilością 528 produktów

Kluczowe działania Lewiatana w roku 2020

• Rozpoczęto wdrażanie nowej strategii Sieci Lewiatan 2020-2022 (Konferencja dla pracowników, realizacja 6 inicjatyw strategicznych w ramach Komitetu Sterującego)
• Prowadzono stałe działania kryzysowe w związku z pandemią Covid-19 (Fundusz Pomocy
Lewiatańczykom o wartości 10 mln zł, wsparcie społeczne, działania prewencyjne, sklep
internetowy dla franczyzobiorców)
• Wydano 24 edycji ogólnopolskiej gazetki promocyjnej, 4 edycje ulotki alkoholowej (oferta produktów alkoholowych), 8 edycji tematycznych ulotek promocyjnych
• Uruchomiono aplikację mobilną „Mój Lewiatan” dla klientów sklepów (94.945 pobrań w 2020
roku)
• Kontynuowano wdrażanie programu lojalnościowego „Mój Lewiatan” (program aktywny w
968 sklepach, aktywnych kart – 448.342)
• Zorganizowano loterię promocyjną „Graj w kolory” (ponad 1,2 mln losów klientów oraz 4-krotny wzrost sprzedaży produktów promocyjnych)
• Zorganizowano akcję lojalnościową „Gotuję z Lewiatanem. Wybieram lokalne smaki” (400.000
książek kucharskich)
• Zorganizowano kampanię „Wybieram lokalne” (w 2.500 sklepach) oraz Festiwal Produktów
Lokalnych (w 600 sklepach) podkreślające obecność produktów lokalnych w sklepach Lewiatan
• Powołano „Fundację PSH Lewiatan Blisko Twoich Potrzeb”, która zorganizowała 2 akcje o
charakterze ogólnopolskim.
• Przeprowadzono dwie ogólnopolskie kampanie reklamowe w telewizji oraz prowadzono stałą komunikację reklamową w ogólnopolskich i regionalnych stacjach radiowych
• Prowadzono stałą współpracę z mediami (ukazało się 1312 publikacji docierających do
8.476.937 osób, ekwiwalent reklamowy 9.086.663 zł)
• Kontynuowano projektu szkoleń dla personelu sklepowego, w tym rozwój szkoleń elearningowych
• Kontynuowano wdrożenia projektów informatycznych (CSA, Lewiatan Biznes). Przygotowano
założenia projektu rozwoju środowiska cyfrowego Lewiatan
• Kontynuowano program ubezpieczeń dla podmiotów zrzeszonych w sieci w zakresie
ubezpieczeń majątkowych i OC
• Liczba sklepów na koniec roku 2020 wyniosła 3.200.

Założenia biznesowe na 2021 rok





BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10249
Ilość aktualnych ofert: 488070

POLECANE OFERTY

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
  • Max

    5,54

  • Śr

    4,89

  • Min

    4,29

ProduktySklepyRegiony


Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.