Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

Pandemia wykreowała nowe postawy zakupowe. Accenture wytypowało 5 najważniejszych trendów

W czasie pandemii sztywny podział na kanały sprzedaży zanika. Konieczne jest więc budowanie spójności doświadczeń zakupowych i zaangażowania wokół konsumenta we wszystkich punktach styku.
Reklama

- Aż co 5. z nas skrajnie martwi się o swoje zdrowie i finanse oraz unika miejsc publicznych. Tacy konsumenci zwracają uwagę na sposób, w jaki firmy i sklepy zapewniają im bezpieczeństwo. To są również osoby, które w znacznie większy sposób ograniczają dotychczasowe wydatki, patrząc na to, co będzie się działo w najbliższej przyszłości – wylicza Rafał Reif, head of fashion & retail w Accenture.
Drugim typem profilu wskazanym przez Rafała Reifa jest konsument wahający się. Dużo chętniej funkcjonuje on w przestrzeni publicznej – np. wybierze się do galerii handlowej, kiedy upewni się, że obowiązuje tam ścisły reżim sanitarny. Z kolei co dziesiąty ankietowany uznał, że pandemia to dobry moment, aby zmienić swoje dotychczasowe zachowania i nawyki. Ci konsumenci chcą próbować nowych pomysłów, koncepcji i rozwiązań. Inną kategorię stanowią osoby czekające tylko na to, aby wróciły dawne zasady funkcjonowania – aż 30 proc. zapytanych nie może doczekać się, kiedy pandemia minie, co pozwoliłoby na powrót do swoich starych przyzwyczajeń. Ostatni zidentyfikowany profil, to klienci działający niestandardowo. Są oni dużo bardziej otwarci na to, aby zwiększyć swoje wydatki, jak tylko sytuacja zacznie się normalizować i testować zupełnie nowe modele zakupów.

Na przełomie września i października w Polsce Accenture przeprowadziło badanie, dotyczące mody i kosmetyków. Okazało się, że aż 70 proc. z nas dokona zakupu produktu tej kategorii wyłącznie wówczas, kiedy jest to potrzebne. Dodatkowo wśród konsumentów rezygnujących z planowanych wcześniej zakupów, aż 44 proc. zrobiło to wyłącznie dlatego, aby ograniczyć niepotrzebną konsumpcję.  – Co ciekawe, jest to bardzo podobny wynik, jak dla konsumentów, którzy zrezygnowali z zakupów ze względu na słabszą, gorszą sytuację finansową czy perspektywę utraty pracy lub źródła utrzymania - zwraca uwagę ekspert Accenture.
Badanie pokazało również, że aż dla 65 proc. konsumentów uczciwość i autentyczność w komunikacji firm i w ich działaniach jest tak samo ważna, co cena produktu. Stajemy się zatem coraz bardziej krytyczni co do treści przekazywanych przez marki.

Kolejna ważna zmiana dotyczy wyboru miejsca i sposobu realizacji zakupów. Badanie przeprowadzone pod koniec kwietnia br. pokazało, że aż 20 proc. z nas miało okazję po raz pierwszy w życiu kupić coś w internecie. - Dla kategorii moda i kosmetyki, okazało się, że zakupy w galerii handlowej i internecie, na takim samym poziomie, wskazało aż 70 proc. konsumentów. Co istotne, ta chęć kupowania sieci może zostać z nami już na stałe – przewiduje Rafał Reif.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.