Reklama
Partner serwisu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

PayPo: 1 mln klientów i 12 mln transakcji kup teraz, zapłać później

„Buy now, pay later” stał się jedną z najpopularniejszych metod płatności na świecie. Nie inaczej jest w Polsce, gdzie jeszcze do niedawna traktowany jako nowinka, dziś jest już standardem płatniczym oczekiwanym przez wielu konsumentów. Potwierdzają to dane PayPo – z usług firmy korzysta już prawie milion klientów, którzy zrobili w sumie ponad 12 milionów transakcji zakupowych.
Reklama

Rynek płatności odroczonych według Fortune Business Insights może osiągnąć nawet 22 mld dolarów w 2022 r. W Polsce BNPL przeszedł drogę od technologicznej nowinki przez rosnący trend aż do płatniczego standardu. 71 proc. e-kupujących zna płatności odroczone, a 38 proc. regularnie z nich korzysta. Według danych z badania Research and Markets roczny średni wskaźnik wzrostu (CARG) płatności odroczonych w Polsce ma wynosić 47,6 proc. w latach 2022-2028.

Według analiz PayPo, liczba realizowanych za jej pośrednictwem transakcji wzrośnie w tym roku o 60% w stosunku do roku poprzedniego i wyniesie 8 mln, osiągając wartość ponad 2 mld złotych.

Powodów popularności to szybkość i prostota obsługi. Transakcja realizowana jest w kilkanaście sekund i nie wymaga skomplikowanych operacji płatniczych. Zaletą BNPL jest także możliwość zamówienia produktu, sprawdzenia jego jakości oraz przydatności i zwrotu bez dodatkowych kosztów. Wybierając tę metodę, konsument nie zamraża środków finansowych, dzięki czemu nie traci płynności finansowej, a spłaty dokonuje w ciągu 30 dni. 

 – W niektórych sklepach z nami współpracujących już nawet co 3 transakcja jest robiona za pośrednictwem PayPo. Takim sklepem jest chociażby marka oferująca kosmetyki naturalne “krem de la krem”  – mówi Piotr Szymczak, dyrektor operacyjny PayPo.

Według danych PayPo udostępnienie tej metody płatności w sklepie może zwiększyć koszyki zakupowe średnio o 20-40 proc. Raport Koszyk Roku 2022 pokazał, że 75 proc. największych sklepów online w Polsce posiada w swojej ofercie usługi BNPL co najmniej jednego operatora. To wzrost o 143 proc. w porównaniu z ostatnią edycją raportu z 2020 r. 88 proc. z nich wskazuje, że zdecydowało się na PayPo.

Według najnowszych danych co 3 konsument deklaruje, że gdyby opcja BNPL była dostępna w sklepach stacjonarnych, to skorzystałby z takiego finansowania zakupów. W przypadku osób, które korzystają już z tej formy płatności w internecie, ten odsetek jest jeszcze wyższy  i wynosi aż 77 proc.

Rosnący trend wdrażania BNPL w sklepach stacjonarnych potwierdzają dane PayPo, według których aż 80 proc. klientów korzystających z tej formy transakcji online, chętnie wybrałoby ją również offline. Dlatego od września 2021 roku z usług PayPo można korzystać już w sklepach stacjonarnych CCC, a od maja tego roku także w wybranych salonach sieci Empik. Niebawem płatności odroczone PayPo będą dostępne w kolejnych sklepach stacjonarnych.

 

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (1)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum