PARTNER PORTALU

Pedro Martinho, Eurocash: Przed małymi sklepami ogromna szansa na zmianę wizerunku

Autor: dlahandlu.pl 4 listopada 2020 10:09

Pedro Martinho, Eurocash: Przed małymi sklepami ogromna szansa na zmianę wizerunku Pandemia pokazuje, jak ważne są małe sklepy - mówił Pedro Martinho, członek zarządu Eurocash SA. Fot. PTWP

Sytuacja w jakiej się znaleźliśmy to ogromna szansa dla małych sklepów, które wcześniej były postrzegane jako drogie. Teraz, dzięki digitalizacji, którą przyspiesza pandemia, to może się zmienić – mówił Pedro Martinho, członek zarządu Eurocash SA, podczas Internetowego Forum Rynku Spożywczego i Handlu.

- Klient chce kupować blisko domu, co oznacza, że w małych sklepach ważne są teraz ceny, bo klient nie chodzi już od sklepu do sklepu w poszukiwaniu promocji. Dlatego, to czas dla przedsiębiorców, by przemyśleć swoje strategie dostaw do sklepów. Wiele dzieje się online i przedstawiciele handlowi nie są już tak potrzebni – mówił Pedro Martinho.

Jego zdaniem, kluczowe dla małych sklepów jest obniżenie kosztów obsługi, dzięki czemu mogłyby one oferować lepsze ceny dla konsumentów.

- Dzięki cyfryzacji, digitalizacji jesteśmy w stanie oferować nie tylko więcej tego co klient oczekuje, ale też obniżyć koszty. Nie musimy już mieć pośredników i negocjować w każdym usługodawcą. Dlatego w tym, co się dzieje widzimy wielką szansę. Wcześniej małe sklepy były postrzegane jako bliskie, ale drogie. Teraz to może się zmienić – powiedział członek zarządu Eurocash.

W jego opinii, pandemia pokazuje, jak ważne są małe sklepy. - Małe sklepy były zawsze blisko, miały zaufanie konsumentów, to wielki plus. W czasie pandemii wszyscy rozumiemy jak bardzo one są ważne – jest wiele miejscowości w Polsce, gdzie nie ma innych sklepów, bo wielkie firmy otwierają sklepy w dużych miastach – mówił Pedro Martinho.

- Pandemia to coś, co nie jest strukturalnego, ona się skończy, ale jeśli potrwa dłużej, może zmienić zachowania konsumentów, które już mogą zostać na dłużej i może spowodować zmiany w gospodarce, szczególnie w małych firmach, które mogą liczyć tylko na siebie i na swoje oszczędności by przetrwać – dodał.

Podobał się artykuł? Podziel się!

  • Emilia 2020-11-04 12:45:05

    nie jestem ekspertem, ale z obserwacji jak ktos mowi o ''obnizaniu kosztow obslugi'' to oznacza redukcje stanowisk pracy.

    Czy szukajac oszczednosci ktos jednoczesnie pomysli o klientach i zacznie obnizac ceny? nie sadze.

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)

WYBRANE DLA CIEBIE






BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7419

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.