Reklama

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

Pedro Martinho: W 2014 roku sklepy convenience odnotowały wzrost na poziomie 3-4 proc.

Jeśli chodzi o perspektywy na 2015 r., to w nadchodzących kwartałach nie spodziewamy się istotnej poprawy na rynku, choć jesteśmy przekonani, że nasi klienci - małe i średnie sklepy - będą dalej relatywnie silni na tle całego rynku. Presja konkurencyjna pozostanie stałym elementem. W tej sytuacji będziemy kontynuować reorganizację Grupy Eurocash, dążąc do dalszej optymalizacji kosztów - powiedział Pedro Martinho, członek zarządu Grupy Eurocash w wypowiedzi dla Biuletyny PiH.
Reklama

W 2014 r., pomimo deflacji, wyraźnego spowolnienia w handlu i dużej konkurencji, sklepy typu conevenience oraz małe supermarkety odnotowały wzrost na poziomie 3-4 proc. Zbliżyły się dzięki temu do tempa rozwoju dyskontów, które w porównaniu z poprzednimi latami mocno wyhamowały. Mniejsze sklepy kontrastowały też z hipermarketami, które kolejny rok z rzędu wyraźnie traciły rynek.

W 2014 r., poza rozwojem dotychczasowych sieci franczyzowych, wprowadziliśmy na rynek nowe formaty, takie jak sklepy kosmetyczne Kontigo, czy convenience 1minute. Razem z PKN Orlen testujemy koncept małego supermarketu na stacji benzynowej. Zainwestowaliśmy w największego sprzedawcę prasy w Polsce, prowadzącego salony prasowe convenience - InMedio. Zostaliśmy też znaczącym udziałowcem Frisco.pl, największego operatora spożywczego on-line w Warszawie. Połączyliśmy naszą spółkę KDWT z częścią Kolportera odpowiedzialną
za dystrybucję papierosów, tworząc dzięki temu największego dystrybutora produktów impulsowych w Polsce.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.