Pedro Pereira da Silva: Od handlu elektronicznego nie ma odwrotu

Na pytanie portalu superbiz.se.pl: Biedronce nie udało się zaistnieć w social media. W odróżnieniu od największych konkurentów, takich jak Lidl, nie zdecydowała się na prowadzenie autorskich profili w mediach społecznościowych i budowanie grona oddanych fanów marki. Czy w czasach, w których dominują nowoczesne technologie, można zrezygnować z tej formy marketingu?
Pedro Pereira da Silva odpowiedział, że rozwiązania cyfrowe, handel elektroniczny i media społecznościowe będą coraz ważniejsze i nie ma od nich odwrotu. Według niego dla wszystkich firm z branży pytanie nie brzmi „czy?", lecz „kiedy?"
Były szef Biedronka zapytany czy wejście sieci Walmart do Polski będzie miało znaczenie dla handlu detalicznego w Polsce, odpowiada, że to niewiele zmieni. Sukces dzisiaj nie polega na tym, aby być firmą globalną, lecz na tym, aby myśleć globalnie, ale rozumieć i grać lokalnie - mówi Pedro Pereira da Silva.
Pedro Pereira da Silva podkreśla, że JMP dzisiaj jest szanowaną i godną zaufania spółką, a Biedronka – sklepem najczęściej wybieranym na codzienne zakupy przez większość Polaków.
- Jest wiele powodów do dumy, ponieważ firma stała się największym prywatnym pracodawcą w kraju, zapewniając ponad 55000 miejsc pracy bezpośrednio, a także kilkaset tysięcy miejsc pracy pośrednio. Chciałbym wykorzystać tę okazję, aby podziękować wszystkim koleżankom i kolegom, współpracownikom, partnerom handlowym i interesariuszom, którzy wspierali mnie przez te lata.
Może dzisiaj żałuję tego, że w tym okresie nie udała nam się ekspansja w sąsiednich krajach, która umożliwiłaby naszemu polskiemu zespołowi oraz partnerom handlowym eksport ich wyjątkowego i wartościowego know-how - mówi były szef Biedronki.
Więcej na superbiz.se.pl