Reklama

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

Pepco notuje spory wzrost sprzedaży mimo problemów w dostawach

Sieć Pepco, obecna w całej Europie, w roku obrotowym kończącym się 30 września 2021 r. zanotowała wzrost sprzedaży o ponad 29 proc. Sieć otworzyła 364 nowych sklepów, co oznacza wzrost o 17,3 proc. w porównaniu z rokiem ubiegłym.
Reklama
  • Sklepy pod marką Pepco ciągną w górę wyniki całej grupy, do której należą także: Dealz w Europie oraz Poundland w Wielkiej Brytanii.
  • Wzrost LFL sieci sklepów Pepco za cały rok wyniósł +9,8%, z uwzględnieniem wpływu zamknięć sklepów w związku z pandemią COVID.
  • Przychody całej Grupy Pepco za cały rok wyniosły 4 122 mln EUR, +19,4% rok do roku. 

 

Grupa Pepco zwiększa sprzedaż 

Jak podaje Pepco w komunikacie, przychody całej Grupy za cały rok wyniosły 4 122 mln EUR, +19,4% rok do roku i najmocniej wsparte były przez szyld Pepco, które odnotowało wzrost o 29,2%.

Sieć Pepco zanotowała wzrost sprzedaży LfLo 10,2% w IV kwartale i o 9,8% LFL w całym roku. Natomiast sieci Poundland i Dealz wzrost o 1,0% LFL w IV kwartale i +3,1% LFL w całym roku.

Spółka przyznała, że pojawiły się problemy w łańcuchu dostaw.

 - W miarę odbudowywania się popytu konsumentów i aktywności gospodarczej po spadku spowodowanym pandemią COVID, rosła presja na globalne łańcuchy dostaw, a ograniczona dostępność surowców powodowała inflację, potęgowaną dodatkowo przez ograniczoną dostępność kontenerów, co znacznie zwiększyło koszty transportu. Dzięki połączeniu działań podejmowanych w ramach naszego modelu operacyjnego i bezpośredniego zaopatrzenia na Dalekim Wschodzie, poprzez PGS, która ma świetne relacje bezpośrednie z dostawcami i fabrykami, szybko podjęliśmy działania w celu złagodzenia tych skutków – mówi Andy Bond, Dyrektor Generalny (CEO) Pepco Group.

 - Aby dalej realizować nasze plany rozwoju, biorąc pod uwagę siłę finansową Grupy oraz wrażliwość cenową naszych klientów, zamierzamy tak kształtować naszą ofertę by utrzymać naszą przewagę cenową. Opracowaliśmy plany redukcji kosztów operacyjnych poprzez wykorzystanie zwiększonej skali naszej działalności, aby nadal utrzymywać wzrost zyskowności – dodaje.

Grupa Pepco przewiduje, że EBITDA6 za cały rok będzie kształtować się w przedziale od 640 mln EUR do 655 mln EUR. Przedział ten znajduje się w górnym zakresie oczekiwań analityków i oznacza wzrost o ok. 45%  (licząc środek przedziału) wobec ubiegłego roku do dotkniętego przez pandemię COVID.

Nowe sklepy

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.