PARTNER PORTALU

PepsiCo: Co trzeci sprzedawany przez nas napój na terenie UE nie zawiera cukru

Autor: MW, dlahandlu.pl 1 lipca 2021 11:04

Firma PepsiCo ogłosiła ambitny plan poszerzenia oferty żywności i napojów oraz zapewnienia większego wyboru konsumentom z terenu Unii Europejskiej. Nowy plan obejmuje szereg zobowiązań opartych na rygorystycznych i wynikających z badań naukowych wytycznych dotyczących żywienia.

  • Wśród celów realizowanych przez PepsiCo znajduje się ograniczenie dodawanych do napojów cukrów oraz soli i tłuszczów nasyconych do żywności, wprowadzenie do sprzedaży mniejszych porcji oraz tworzenie alternatyw dla obecnych na rynku marek.
  • Dobrowolne zobowiązanie zostanie przedłożone Komisji Europejskiej jako wkład firmy w rozwój unijnego Kodeksu postępowania w zakresie odpowiedzialnych praktyk w biznesie i marketingu.

Zobowiązanie PepsiCo wynika z postępów w realizacji celów środowiskowych i społecznych, jakie firma poczyniła na całym świecie w ciągu ostatniej dekady. W odniesieniu do oferty napojowej w Europie, obejmującej m.in. Pepsi, Lipton Ice Tea czy 7UP, nowe zobowiązanie przyczyni się do obniżenia poziomu dodawanych cukrów średnio o 25% do roku 2025 oraz o 50% do roku 2030. Już teraz PepsiCo posiada szeroką gamę napojów bezcukrowych, w tym m.in. Pepsi MAX oraz 7UP Free. Obniżanie zawartości cukru w napojach ma pozytywny wpływ na walkę ze zmianami klimatu – PepsiCo szacuje, że przejście z napojów dosładzanych na warianty bezcukrowe przekłada się na redukcję nawet ¼ emisji gazów cieplarnianych generowanych przez napój.

Konsumenci chcą zdrowszych przekąsek

– Konsumenci oczekują zdrowszych i bardziej zrównoważonych marek oraz produktów, które świetnie smakują. W ciągu ostatniej dekady wdrożyliśmy liczne zmiany receptur naszych produktów i wprowadziliśmy na rynek nową ofertę, która spełnia oczekiwania konsumentów – powiedział Silviu Popovici, prezes PepsiCo na Europę. – Prawie co trzeci sprzedawany przez nas napój na terenie UE nie zawiera cukru – wierzymy, że ten trend będzie się stale rozwijał. Nasze doświadczenia w redukcji zawartości cukru w napojach zamierzamy ponadto wykorzystywać, aby móc szybciej zaoferować konsumentom zdrowszą ofertę przekąskową – dodał Silviu Popovici.

Stale kontynuowana jest dywersyfikacja oferty przekąsek produkowanych przez PepsiCo, a celem tych starań jest zaoferowanie konsumentom zdrowszych alternatyw. Firma zamierza przy tym korzystać z doświadczeń uzyskanych podczas rozwoju oferty napojów bezcukrowych, wdrażając działania, które do roku 2025 zapewnią ponad dziesięciokrotne zwiększenie sprzedaży przekąsek oznaczonych B lub A w powszechnie stosowanym systemie oceny wartości odżywczej Nutri-Score. W efekcie zdrowsza oferta przekąskowa stanie się najszybciej rozwijającą się kategorią żywnościową w okresie najbliższych czterech lat, przy jednoczesnym założeniu realizacji ambitnego celu wzrostu wartości tej kategorii do poziomu 1 mld USD do roku 2030.

Nowe cele firma zrealizuje w efekcie modyfikacji receptur istniejących produktów, poszerzanie dostępności aktualnie oferowanych marek przekąskowych, w tym Lay's Oven Baked, o kolejne rynki, a także wprowadzanie nowych serii przekąskowych, takich jak PopWorks, czyli chipsów wykonanych z prażonej kukurydzy.

 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!




BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10249
Ilość aktualnych ofert: 488070

POLECANE OFERTY

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
  • Max

    16,09

  • Śr

    10,50

  • Min

    9,72

ProduktySklepyRegiony


Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.