Reklama

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Persil i Pampers droższe o 10 proc. Czy konsumentów to zniechęciło?

Sprzedaż i zyski giganta FMCG Procter & Gamble znajdują się pod presją: znaczne podwyżki cen nie mogą w pełni zrekompensować spadających wolumenów. Mimo to międzynarodowa firma podnosi swoje prognozy.
Reklama

W drugim kwartale roku finansowego (od października do grudnia 2022 r.) Procter & Gamble podniósł ceny swoich markowych produktów, takich jak Ariel, Pampers i Gillette, średnio o 10%. Wolumeny spadły natomiast o 6%: częściowo w wyniku spadku popytu konsumentów, ale także ograniczenia działalności w Rosji i słabszej sprzedaży w Chinach, gdzie polityka "zero-Covid" nie sprzyjała biznesowi. W rezultacie ogólny wzrost sprzedaży nadal wynosił 5 %.

Procter & Gamble będzie nadal podnosić ceny

Producent będzie nadal podnosił ceny przez cały rok, ponieważ konsumenci reagują na podwyżki nawet lepiej niż oczekiwano. Dotyczy to zwłaszcza takich kategorii, jak higiena kobieca czy środki czystości. - Konsumenci nie przestają myć rąk ani robić prania - wyjaśnił dyrektor finansowy Andre Schulten w komentarzu dla CNBC.

Procter & Gamble liczy teraz na wzrost sprzedaży o 4 do 5% w całym roku finansowym, nieco lepszy niż poprzednio prognozowane 3 do 5%. Chiński rynek w końcu odbije, ale presja na marże brutto będzie się utrzymywać - uważa firma.

 

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum