Persil i Pampers droższe o 10 proc. Czy konsumentów to zniechęciło?

W drugim kwartale roku finansowego (od października do grudnia 2022 r.) Procter & Gamble podniósł ceny swoich markowych produktów, takich jak Ariel, Pampers i Gillette, średnio o 10%. Wolumeny spadły natomiast o 6%: częściowo w wyniku spadku popytu konsumentów, ale także ograniczenia działalności w Rosji i słabszej sprzedaży w Chinach, gdzie polityka "zero-Covid" nie sprzyjała biznesowi. W rezultacie ogólny wzrost sprzedaży nadal wynosił 5 %.
Procter & Gamble będzie nadal podnosić ceny
Producent będzie nadal podnosił ceny przez cały rok, ponieważ konsumenci reagują na podwyżki nawet lepiej niż oczekiwano. Dotyczy to zwłaszcza takich kategorii, jak higiena kobieca czy środki czystości. - Konsumenci nie przestają myć rąk ani robić prania - wyjaśnił dyrektor finansowy Andre Schulten w komentarzu dla CNBC.
Procter & Gamble liczy teraz na wzrost sprzedaży o 4 do 5% w całym roku finansowym, nieco lepszy niż poprzednio prognozowane 3 do 5%. Chiński rynek w końcu odbije, ale presja na marże brutto będzie się utrzymywać - uważa firma.