PARTNER PORTALU

Pesymistyczne oceny koniunktury w handlu detalicznym

Autor: PAP 22 listopada 2013 21:28

Ogólny klimat koniunktury w handlu detalicznym w listopadzie oceniany jest pesymistycznie, podobnie jak w październiku, choć lepiej niż w analogicznym miesiącu poprzedniego roku - wynika z badania GUS.

"Diagnozy sprzedaży oraz sytuacji finansowej są mniej pesymistyczne niż przed miesiącem. Prognozy sprzedaży są nieznacznie pozytywne, zbliżone do formułowanych w październiku. Przewidywania dotyczące sytuacji finansowej są nadal negatywne. Utrzymuje się nadmierny poziom zapasów towarów, co powoduje, że przedsiębiorcy nie planują znaczących zmian skali zamówień towarów u dostawców" - napisano w komunikacie GUS.

"Zmniejszanie zatrudnienia w najbliższych trzech miesiącach może być zbliżone do zapowiadanego w październiku. Jednostki wskazują, iż ceny bieżące towarów rosną w tempie sygnalizowanym przed miesiącem, w najbliższych trzech miesiącach tempo wzrostu cen może być nieco szybsze" - dodano.

Z badania GUS wynika, że ogólny klimat koniunktury w handlu detalicznym kształtuje się w listopadzie na poziomie minus 2 (w październiku minus 3).

 

Podobał się artykuł? Podziel się!






BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8437

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.