PGS: Pandemia pokazała siłę rodzimych sklepów

Autor: dlahandlu.pl 2 lipca 2020 08:23

PGS: Pandemia pokazała siłę rodzimych sklepów fot. Top Market

O rozwoju sieci sklepów PGS w kolejnych latach, zmianach zachowań konsumenckich w wyniku pandemii oraz zbliżającym się kryzysie gospodarczym rozmawiamy z Michałem Sadeckim, prezesem Polskiej Grupy Supermarketów. - Odnosimy wrażenie, że coraz więcej klientów decyduje się na zakupy w mniejszych osiedlowych sklepach – mówi prezes PGS.

Czy można dokonać już pierwszego podsumowania okresu lockdown? Jak obostrzenia związane z pandemią wpłynęły na sklepy zrzeszone w Polskiej Grupie Supermarketów?

Lockdown całkowicie zmienił sposób w jaki dotychczas funkcjonowaliśmy, zarówno prywatnie jak i zawodowo. W pierwszym etapie napotkaliśmy wiele wyzwań, którym musieliśmy stawić czoło. Żele antybakteryjne, maseczki i rękawiczki ochronne – musieliśmy uruchomić wszelkie kontakty, by zapewnić sklepom odpowiedni ich zapas.

Uważam jednak, że poradziliśmy sobie z tym bardzo sprawnie, dzięki szybkiej reakcji i współpracy naszych partnerów. Wbrew doświadczeniom innych sieci, nie mieliśmy większych problemów z zatowarowaniem. Co jednak najistotniejsze, nikt z personelu naszych sklepów nie zaraził się koronawirusem. Środki zaradcze były zatem wystarczające.

Jaka jest obecnie sytuacja sieci sklepów Top Market? Czy sprzedaż w trakcie pandemii wzrosła lub spadła i o ile?

W niektórych kategoriach wzrosty, w szczególnie w pierwszym okresie epidemii, przekraczały 30% - mam tu na myśli głównie produkty z wysoką datą przydatności do spożycia. Średnio sprzedaż r/r w ostatnich 4 miesiącach wzrosła o ponad 15%, jednak w zasadzie co roku odnotowujemy podobne wyniki – w ostatnim czasie społeczeństwo wyraźnie się bogaciło.

Teraz oczekujemy spowolnienia gospodarczego. Jak na razie nie obserwujemy tego w wynikach finansowych, jednak wiemy, że należy przygotować się na gorszy okres, który zdaniem wielu ekonomistów właśnie następuje.

Z drugiej strony, odnosimy wrażenie, że coraz więcej klientów decyduje się na zakupy w mniejszych osiedlowych sklepach. Klienci starają się robić je krócej i sprawniej. Jednak by mówić o wyraźnych zmianach w zachowaniach konsumenckich przyjdzie nam poczekać kolejny kwartał.

Czy spółka zauważyła zaburzenia w łańcuchach dostaw?
Nie doświadczyliśmy poważnych zakłóceń w naszym łańcuchu dostaw. Uważam wręcz, że zachowanie jego ciągłości było naszym największym sukcesem. Jesteśmy przekonani, że kluczem dla lepszego funkcjonowania sklepów w niestabilnych czasach jest zawiązanie ściślejszej współpracy z lokalnymi dostawcami oraz inwestowanie w marki własne. To są właśnie kluczowe filary strategii rozwojowej PGS. Rzeczywistość zweryfikowała słuszność tego podejścia.


WYBRANE DLA CIEBIE






BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6596
Ilość aktualnych ofert: 440020

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
  • Max

    23,27

  • Śr

    17,98

  • Min

    13,79

ProduktySklepyRegiony


Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.