PARTNER PORTALU

PGS: Piwo odrabia straty dzięki pogodzie i sportowym emocjom

Autor: EK 16 czerwca 2021 11:18

Z danych Polskiej Grupy Supermarketów wynika, że w maju i na początku czerwca sprzedaż piwa mogła być nawet dwukrotnie wyższa niż w marcu br. Także o około 40-procent urosło również zapotrzebowanie na napoje bezalkoholowe oraz słodkie i słone przekąski.

W 2020 roku, czyli w pierwszym roku pandemicznym, sprzedaż piwa w ujęciu ilościowym spadła o 1,6%. Pod względem wartości rynek piwny urósł o przeszło 3%. Popyt partnerów zrzeszonych w Polskiej Grupie Supermarketów (właściciel m.in. marki Top Market) na kategorię piw alkoholowych wzrósł o 103% w stosunku do marca 2021 r. Dane dotyczą zarówno marek popularnych, jak i marki własnej BRNX.

- Wzrosty sprzedaży piwa w okresie maj-czerwiec pojawiają się co roku i w stopniu zależą od sytuacji pogodowej. W tym roku są one szczególnie wysokie, a czynnikiem kluczowym (dla wzrostu) może być redukcja obostrzeń pandemicznych oraz start mistrzostw Europy w piłce nożnej – twierdzi Przemysław Gaszewski, dyrektor handlowy Polskiej Grupy Supermarketów.

Duże wzrosty odnotowuje również kategoria napojów bezalkoholowych (+39%), a także słodkie i słone przekąski (+43%).

– Co roku jednym z motorów napędowych sprzedaży w okresie wakacyjnym są lody. Liczymy, że poczynione w ostatnich latach inwestycje w portfolio naszych marek własnych pozwolą również w tej kategorii uzyskać wysokie wyniki sprzedaży ilościowej oraz zwiększyć marżę właścicieli sklepów. – mówi Przemysław Gaszewski.

Podobał się artykuł? Podziel się!

  • kojak 2021-07-02 10:32:05

    ....serio?

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)



BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9282
Ilość aktualnych ofert: 488070

POLECANE OFERTY

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.