Reklama

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Philips stworzył oprawy oświetleniowe, które będą geolokalizować klientów w sklepach

Firma Royal Philips przedstawiła pilotażowy system wykorzystania zainstalowanego w sklepie inteligentnego oświetlenia LED, które za pośrednictwem specjalnej aplikacji przekazuje na smartfon klienta informacje dobierane na podstawie jego lokalizacji.
Reklama

System daje możliwość profilowania dostarczanych informacji i oferowania konsumentom kuponów rabatowych na towary, które akurat ma przed oczami. Rolę nadajników geolokalizacyjnych pełnią oprawy oświetleniowe, które stanowią siatkę pozycjonującą. Każda z opraw jest identyfikowalna i może zakomunikować swoją pozycję aplikacji zainstalowanej na urządzeniu mobilnym kupującego, który przemieszczając się wzdłuż półek, aktywuje usługi bazujące na lokalizacji, otrzymując informacje dobrane do miejsca, w którym się aktualnie znajduje. Komunikacja ze smartfonem odbywa się w oparciu o technologię Visual Light Communications.

Zgodnie z przykładem firmy Philips, klient poszukujący w sklepie produktów typowych dla kuchni meksykańskiej może wykorzystać zainstalowaną na swoim smartfonie aplikację w charakterze osobistego doradcy zakupowego. Urządzenie zaprowadzi go wprost do półki, na której znajdzie gotowy sos guacamole. Osoby, które chcą przygotować sos samodzielnie, zostaną pokierowane do stoisk i koszy z awokado, pomidorami, cebulą, chili i limonkami. W miarę zbliżania się do konkretnych produktów aplikacja może informować kupującego o dostępnych w sprzedaży nowych markach lub sugerować alternatywne przepisy.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum