Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Philips wyposażył sieć sklepów w Dubaju w inteligenty system oświetlenia

Philips Lighting zaprezentował inteligentny system pozycjonowania wewnątrz pomieszczeń Indoor Positioning bazujący na infrastrukturze oświetleniowej LED z nowymi funkcjami aplikacji mobilnej. Prezentacja została poparta przykładem udanego wdrożenia systemu w sieci supermarketów Aswaaq w Dubaju.
Reklama

Dzięki zainstalowaniu opartej na oświetleniu LED technologii pozycjonowania wewnątrz pomieszczeń w supermarketach, Aswaaq zużywa o 50% mniej energii na oświetlenie, redukuje koszty konserwacji, a także emisję dwutlenku węgla. Jednocześnie klienci sieci korzystają z łatwej nawigacji po sklepie oraz z nowych usług na smartfony.

“Aswaaq spersonalizował podróż klienta po sklepie. System pozycjonowania w pomieszczeniach jest dla nas sposobem, aby ułatwić naszym klientom dotarcie do ich zakupów jak najkrótszą drogą. Jednocześnie zwiększa to nasze możliwości w promowaniu produktów. Posiadanie naszego programu lojalnościowego i przetwarzanie potrzebnych do tego danych było dobrym rozwiązaniem. Jednak posiadanie aplikacji, dzięki której możemy nawigować klientów po sklepie jest jeszcze lepsze” - Affan Al Khoori, Deputy CEO w Aswaaq.

System Indoor Positioning dzięki zintegrowanemu oświetleniu oraz aplikacji mobilnej pozwala klientom sklepów już w domu przygotować listę zakupów, zgodnie z którą system będzie nas prowadził podczas wizyty w sklepie. Dodatkowo aplikacja umożliwia wyświetlanie klientom aktualnych promocji. W niedalekiej przyszłości za jej pomocą będzie możliwe również porównywanie produktów oraz wezwanie asystenta ze sklepu, jeżeli będziemy mieć problem ze znalezieniem czegoś.

Wprowadzenie usług lokalizacyjnych ze strony sklepów nie wymaga dodatkowej infrastruktury oświetleniowej LED. Philips Lighting przygotowuje i adaptuje ją w celu wdrożenia systemu Indoor Positioning. Na tej podstawie tworzy i rozpowszechnia indywidualnie dopasowane do potrzeb sklepu aplikacje na smartfony.

We współpracy z DFKI, Niemieckim Centrum Badań nad Sztuczną Inteligencją oraz EIT Digital przeprowadzono w supermarkecie Globus w Saarbrücken serię eksperymentów, które pokazały, że połączenie wielobarwych świateł z systemem Philips StoreWise pomogło podnieść sprzedaż i jednocześnie umożliwiło 75% redukcję zużycia energii w porównaniu z konwencjonalnym oświetleniem.

Podczas eksperymentu naukowcy przez 2 miesiące testowali różne konfiguracje oświetlenia na powierzchni wystawowej supermarketu (180m2), którą wyposażono w oświetlenie Philips LED oraz system Philips StoreWise. Badanie pokazało, że najkorzystniejszą konfiguracją do zachęcenia konsumentów jest połączenie oświetlenia akcentującego punktowego z wielobarwnym oświetleniem uzupełniającym skierowanym ku górze - doprowadziło to do 6% wzrostu w sprzedaży w tej strefie promocyjnej. To samo połączenie świateł pastelowych sprawiło, że ruch w tej strefie zwiększył się o 15% w porównaniu do stref ze standardowym, sklepowym oświetleniem. Tam, gdzie konwencjonalne oświetlenie zastąpiono tylko oświetleniem akcentującym punktowym, ruch wzrósł o 7%.

Norbert Scheller, manager supermarketu Globus w Saarbrücken powiedział: „W naszej branży, żeby wyprzedzać konkurencję należy stworzyć w sklepach wiele bodźców, które składają się na „efekt wow". Praca z Philips Lighting pozwoliła nam docenić ogromny potencjał, jaki ma w sobie światło i z sukcesem udało nam się stworzyć nowe, inspirujące możliwości kierowania klientów do naszych stref promocji."

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (1)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum