PIE: Jedna czwarta mikroprzedsiębiorstw nie ma środków na dalszą działalność

Autor: dlahandlu.pl 4 maja 2020 12:26

Jak pokazują wyniki badań przeprowadzonych w kwietniu przez Polski Instytut Ekonomiczny –
57 proc. przebadanych przedsiębiorców odnotowało spadek przychodów w marcu, a 62 proc. deklaruje zmniejszenie popytu na ich produkty lub usługi. Niektóre firmy, którym wiedzie się lepiej, podejmują współpracę z przedsiębiorcami, których przyszłość jest zagrożona. Przykładem jest platforma do sprzedaży lokalnych produktów udostępnioną przez Frisco.pl. Jej celem jest promowanie rodzinnych biznesów i ich produktów, które nie mają szans na pojawienie się w dużych sieciach handlowych.

Jak podaje PIE, w najgorszej sytuacji znaleźli się mikroprzedsiębiorcy – aż 7 na 10 wykazało spadek dochodów, a 26 proc. przyznało, że nie dysponuje rezerwami finansowymi, pozwalającymi na kontynuację prowadzonej działalności. Potwierdzają to również wyniki badania Research&Grow dla BIG InfoMonitor – wskazujące, że pandemia z dnia na dzień unieruchomiła niemal 1/3 mikro, małych i średnich przedsiębiorstw.

Niestety, jedynie trzy firmy na 100 przyznały, że właśnie przeżywają boom. Z pewnością należą do tej grupy producenci środków sanitarnych i odzieży ochronnej, jak również przedstawiciele branży IT – dzięki większemu zapotrzebowaniu na oprogramowanie i sprzęt wykorzystywany przez pracowników podczas pracy zdalnej.

Rozkwita również rynek e-commerce, a wraz z nim zapotrzebowanie na usługi kurierskie, w tym również w formie dostawy do paczkomatów. W kontekście zakupów online, zdecydowane wzrosty notują firmy specjalizujące się w zakupach spożywczych – zarówno jeśli chodzi o liczbę nowych klientów, jak i zamawianych produktów.

I chociaż, jak podają Izba Gospodarki Elektronicznej i Mobile Institute - aż 49 proc. Polaków zrobiło zapasy na czas epidemii – to wbrew pozorom perspektywa utraty płynności może dotyczyć również wielu przedsiębiorców związanych właśnie z branżą spożywczą. Mowa m.in. o lokalnych dostawcach oraz hurtowniach, które przed kryzysem zaopatrywały w świeże, regionalne produkty setki restauracji.

- Jako lokalni producenci w najszybszy sposób odczuwamy wszelkiego typu zaburzenia koniunktury na rynku. Nie mamy żadnej inercji, spadki sprzedaży następują natychmiastowo. Tym bardziej właśnie teraz działania takie jak wspieranie lokalnych dostawców są dla nas bardzo potrzebne. Dzięki temu nasza oferta trafia do większej liczby klientów, co pozwala nam utrzymywać ciągłość produkcji – mówi Piotr Urbanowicz, założyciele Manufaktury Zdrowa Micha.

Jako pozytywny przykład odpowiedzialności oraz kooperacji biznesowej firmy zyskującej podczas epidemii, z przedsiębiorcami, których przyszłość jest zagrożona – warto wskazać platformę do sprzedaży lokalnych produktów udostępnioną przez Frisco.pl. Jej celem jest promowanie rodzinnych biznesów i ich produktów, które nie mają szans na pojawienie się w dużych sieciach handlowych.


WYBRANE DLA CIEBIE






BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6229
Ilość aktualnych ofert: 464118

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
  • Max

    7,49

  • Śr

    6,89

  • Min

    5,59

ProduktySklepyRegiony


Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.