Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

Pięć lat po akwizycji Reala. Z czym obecnie zmaga się Auchan?

Mija właśnie pięć i pół roku od sfinalizowania transakcji przejęcia przez sieć Auchan 49 sklepów Real od Metro Group. Transakcja pozwoliła Auchan umocnić się na polskim rynku, ale z drugiej strony spółka notuje straty, co może budzić wątpliwości co do zasadności tej akwizycji. Zdaniem ekspertów, sytuacja hipermarketowego giganta jest stabilna, choć czeka go szereg wyzwań. Wszystko wskazuje na to, że francuski detalista dostrzega je i próbuje stawić im czoła.
Reklama

Jest więc szansa, że sieć upora się z brakiem rentowności. - Grupa Auchan wraz z francuską Grupą Casino oraz z niemiecką grupą Metro AG (od niej przejęła markety Real) utworzyły sojusz zakupowy. Jego celem jest obniżenie kosztów i rozwój produktów marek własnych uczestników. Tak duża grupa może z pewnością poprawić znacząco swoją siłę negocjacyjną z producentami i dostawcami. Na poziomie centrali wdrażany jest też nowa strategia obejmująca okres do 2025 roku. Ma skupić się na obniżeniu kosztów, zwiększeniu atrakcyjności i rentowności, co wiąże się z ograniczeniem aktywności lub nawet z wycofaniem grupy z niektórych rynków (Wietnam) – mówi Wojciech Chromik.

Jego zdaniem, straty jakie wykazuje Auchan w Polsce mogą także świadczyć o tzw. optymalizacji podatkowej. - Jest prawdą, że do tej pory duże sieci były podejrzewane o agresywną optymalizację podatkową. Opublikowane przez Ministerstwo Finansów dane potwierdzają straty Auchan. Dla porównania – jego konkurent Tesco odnotował straty znacznie większe, bo 445,4 mln zł przy podobnych jak Auchan obrotach (11,7 mld zł). Na optymalizację wskazuje trop, że sieci te wykazywały regularnie straty w mln zł także w poprzednich latach – mówi manager Grand Thornton.

Przypomnijmy, Ministerstwo Finansów opublikowało listę największych płatników CIT w Polsce, z którego wynika, że w 2018 roku Auchan osiągnęło w naszym kraju ponad 12 mld zł przychodów ze sprzedaży oraz stratę w wysokości 24,8 mln zł.

Nowy format, nowe wyzwania

Obecnie Auchan w Polsce zarządza 76 hipermarketami (w tym 2 we franczyzie z Grupą Schiever), 28 supermarketami Auchan supermarket oraz 5 sklepami osiedlowymi pod szyldem Moje Auchan. Firma prowadzi również działalność handlową w internecie pod szyldem Auchan Direct – serwis działa na terenie Warszawy i okolic.

Segment hipermarketowy, który jest core biznesem Auchan, obecnie jest w odwrocie. Sieci operujące w tym formacie starają się znaleźć dla siebie alternatywę. Śladem konkurentów, takich jak Carrefour, także Auchan zdecydowało się wejść we franczyzę. Pierwszy sklep osiedlowy w ramach franczyzy pod szyldem Auchan ruszył w czerwcu tego roku w Wilanowie.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (14)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.