PARTNERZY PORTALU
  • Partner portalu: EY
  • Partner portalu
  • Partner portalu

Pięć lat po akwizycji Reala. Z czym obecnie zmaga się Auchan?

Autor: dlahandlu.pl, PB 28 sierpnia 2019 22:43

Pięć lat po akwizycji Reala. Z czym obecnie zmaga się Auchan? Fot. Shutterstock

Mija właśnie pięć i pół roku od sfinalizowania transakcji przejęcia przez sieć Auchan 49 sklepów Real od Metro Group. Transakcja pozwoliła Auchan umocnić się na polskim rynku, ale z drugiej strony spółka notuje straty, co może budzić wątpliwości co do zasadności tej akwizycji. Zdaniem ekspertów, sytuacja hipermarketowego giganta jest stabilna, choć czeka go szereg wyzwań. Wszystko wskazuje na to, że francuski detalista dostrzega je i próbuje stawić im czoła.

- Sklepy osiedlowe to niewątpliwie ciekawy i rozwojowy format. Liderem w Polsce pozostaje Eurocash. W placówki osiedlowe inwestuje także Carrefour (ma już ponad 100 placówek). Kluczową kwestią jest oferta dla franczyzobiorców i zarządzanie nią. Auchan nie posiada w Polsce tego typu doświadczeń, co nie oznacza że nie ma ich wcale. Z powodzeniem radzi sobie z franczyzą na innych rynkach – ocenia Wojciech Chromik.

Uciekające hipermarkety

Jednak, zdaniem ekspertów, format hipermarketowy nie jest jeszcze całkiem stracony. Przykład Auchan pokazuje, że można w nim radzić sobie całkiem dobrze.

- Trzeba podkreślić, że pomimo generalnego trendu wśród konsumentów – odwrotu od hipermarketów, brand Auchan cieszy się stosunkowo dobrą opinią osiągając bardzo dobry wskaźnik poleceń konsumenckich NPS (Net Promoter Score) w cyklicznych badaniach Mobile Institute (miejsce na podium zaraz po Kauflandzie) – zauważa Wojciech Chromik.

Agnieszka Górnicka powołuje się na badania Inquiry i YouGov BrandIndex z sierpnia 2019 roku. Pokazuja one, że hipermarkety nadal są ważnym kanałem sprzedaży - w skali miesiąca w każdej z ważniejszych sieci hipermarketów robi zakupy 20-30% Polaków.

- To wcale nie jest mało! Ponadto Auchan jest postrzegany przez klientów jako sieć oferująca dobre ceny – rzecz nie bez znaczenia – zaś klienci Auchan są wyjątkowo lojalni (wskaźnik lojalności sięga blisko 80%). Auchan cieszy się też dobrą ogólną opinią o marce. Ogólnie rzecz biorąc, pozycja marki Auchan w Polsce jest stabilna – ocenia prezes Inquiry.

- Jest jednak oczywiste, że w dzisiejszych czasach hipermarkety muszą opracować nową strategię handlową, obejmującą zarówno sprzedaż online, jak i modyfikację formatu sklepów stacjonarnych. Auchan dostrzega to wyzwanie, a odpowiedzią była nowa strategia Vision 2025, obejmująca transformację cyfrową i wzmocnienie pozycji na rynkach międzynarodowych, ogłoszona w 2018 r. – dodaje.

Wydaje się, że Auchan próbuje stawić czoła wyzwaniom. Spółka zapowiedziała niedawno, że będzie udostępniać powierzchnie w swoich sklepach markom produktów nieżywnościowych. Na początek będą to marki z grupy Association Familiale Mulliez, która jest także właścicielem Auchan. Od października hipermarket Beauvais (Oise) wprowadzi kącik Boulanger, natomiast hipermarket Bagnolet (Seine Saint Denis) będzie gospodarzem dla marki Electro Dépôt.


  • Kasjerka 2019-11-21 09:47:59

    Przyszłam na zakupy do auchan okęcie po godzinie 8 rano. Chciałam wycisnąć sobie sok z pomarańczy w sklepowej wyciskarce. Zapytałam pracownika działu jak włączyć to urządzenie.? Pan odpowiedział, że będzie włączone później. Byłam niezadowolona.

  • Nat 2019-09-02 08:48:33

    Też robię zakupy w Auchan Swadzim. Zawsze jestem bardzo zadowolona.

  • webek 2019-09-01 07:32:13

    W Auchan Swadzim jest porządek, pełne półki, dużo fajnego towaru w atrakcyjnej cenie. Pomocna, serdeczna obsługa. Złego słowa nie mogę powiedzieć ;-) Sklep jest bardzo obszerny i wiele rodzin wpada tam na cotygodniowe, większe zakupy.

    Przynajmniej pod Poznaniem format działania sieci Auchan doskonale się sprawdza.

ZOBACZ WSZYSTKIE (14)

WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    23,30

  • Śr

    17,65

  • Min

    11,99

ProduktySklepyRegiony


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7849
Ilość aktualnych ofert: 476462

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.