Pięć sklepów Piotra i Pawła zmieni szyld na Biedronkę

Autor: dlahandlu.pl 25 września 2018 09:52

Pięć sklepów Piotra i Pawła zmieni szyld na Biedronkę fot. PTWP

Zakończył się pierwszy etap negocjacji pomiędzy firmą Jeronimo Martins, a grupą Piotr i Paweł. Łącznie pięć sklepów własnych poznańskiej firmy wkrótce stanie się częścią sieci Biedronka - poinformowało biuro prasowe spółki Piotr i Paweł.

Informacje tę jako pierwszy podał serwis wiadomoscihandlowe.pl. 

Jak informuje spółka Piotr i Paweł, przejęcie części sklepów przez branżowego inwestora, to element planu restrukturyzacji sieci Piotr i Paweł, który konsekwentnie wdrażany jest przez zarząd spółki. Celem spółki jest prowadzenie sieci sklepów w segmencie dla bardziej wymagających klientów. Jednym z elementów tego planu jest sprzedaż tych lokalizacji, które nie były optymalnie dobrane do tradycyjnego modelu Piotra i Pawła, a będą doskonale funkcjonować w zmodyfikowanym formacie.

W ciągu najbliższych dni do sieci Biedronka dołączą sklepy w Kaliszu (ul. Młynarska), Wrocławiu (ul. Grabiszyńska i ul. Dokerska), Tychach (ul. Towarowa) oraz Poznaniu (ul. Szwedzka).

- Przeprowadzona transakcja jest dobrym przykładem sytuacji, w której przyjęty model biznesowy determinuje atrakcyjność danej lokalizacji. Sprzedane sklepy będą prawdopodobnie doskonale radzić sobie w sieci Biedronka, a my będziemy mogli skupić się na powrocie do tradycyjnego modelu jaki znają i cenią klienci sieci Piotr i Paweł. To klasyczny przykład operacji win-win. – podkreśla Marek Miętka, prezes sieci Piotr i Paweł. – Dla nas jest to ważny element realizowanego planu restrukturyzacji, który m.in. zakłada przejmowanie części sklepów przez inwestorów branżowych. Jednocześnie wprowadzamy nowy program lojalnościowy dla klientów, poszerzamy asortyment na półkach i już wkrótce startujemy z nową kampanią marketingową – dodaje. 

- Innym  istotnym narzędziem realizacji planu restrukturyzacji jest otwarte 12 września postępowanie sanacyjne, jakim zostały objęte spółki sieci. Otwarcie sanacji daje grupie ochronę i czas na przeprowadzenie restrukturyzacji i zachowanie pełnych zdolności operacyjnych – podkreśla Marek Miętka.

Do tej pory w grze o sklepy Piotra i Pawła liczyło się Jeronimo Martins (właściciel sieci Biedronka) i Carrefour. Niedawno pojawiła się wiadomość, że przejęć sklepów Piotra i Pawła może rozważać właściciel sieci Stokrotka, litewska Maxima Grupe.

Sieć nie chce ujawnić, z kim rozmawia, ani nie podaje terminu zakończenia negocjacji. 14 września zamknęła kolejne siedem sklepów zlokalizowanych w Grudziądzu, Szczecinie, Warszawie, Krakowie, Wejherowie, Lublinie i Koszalinie. Docelowo planuje zamknięcie łącznie 20 sklepów, w związku z tym własnych placówek zostanie sieci ok. 30.

Przeczytaj także:

Prezes Piotra i Pawła: Nowa strategia współpracy z dostawcami pomoże rozwiązać problem pustych półek

Podobał się artykuł? Podziel się!






BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6477

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
  • Max

    19,99

  • Śr

    16,87

  • Min

    10,99

ProduktySklepyRegiony


Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.