Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

Pierwsza niedziela bez handlu przeszła do historii. Świat kręci się dalej

Za nami pierwsza niedziela wolna od handlu. Obawiali się jej zarówno detaliści, jak i klienci. Redakcja dlahandlu.pl również udała się w weekend na zakupy. Wnioski? Paniki nie było.
Reklama

Około godziny 17 udaliśmy się do Lidla na Bielanach. Ta sieć raczej nie straci na zakazie. Dyskonter dodatkowo wspiera sprzedaż nową akcją promocyjną. Rzeczywiście, w sklepie bardzo duży ruch. Czynnych było aż siedem kas, wielu pracowników, z kierownictwem włącznie, pracowało "na sklepie". Spory odsetek klientów zdecydował się na większe zakupy, koszyki były wypełnione po brzegi. Przepływ informacji bez zarzutu, klienci na bieżąco byli powiadamiani o otwarciu kas. Wszystko przebiegało sprawnie, w końcu to niemiecki ordung. Czy zakupowiczów było więcej niż zazwyczaj? Trudno nam to stwierdzić, nie jesteśmy stałymi bywalcami tej placówki. Personel tym razem nie pomógł nam w ocenie sytuacji - procedury sieci nie pozwalają na rozmowę z mediami. - Pracujemy tak samo jak zawsze, mamy wielu stałych klientów - to jedyne, czego udało nam się dowiedzieć.

W niedzielę o godzinie 17.00 odwiedziliśmy Biedronkę na Dworcu Wschodnim. Sklepy co do zasady mają obsługiwać podróżnych. Większość klientów, choć niewielu z walizkami, przyszła po drobne zakupy, wózki nie były wypełnione. Kolejka na około 10 osób błyskawicznie została rozładowana przez sprawną obsługę (czynne prawie wszystkie kasy). 

Franczyzowy sklep abc na Żoliborzu w niedziele czynny jest od bardzo dawna. Od około roku w godzinach 10-22 (wcześniej 10-15). Klientów sporo, dlatego właścicielka zdecydowała o wydłużeniu godzin pracy. I nie zmieniła zdania. W pierwszą niehandlową niedzielę sama stała za kasą. Klientów nie brakowało - głównie stali bywalcy, w tym liczna grupa miłośników piwa. Wszyscy przyzwyczajeni, że sklep działa w niedziele. Słowem: niedziela jak każda inna.

Zdajemy sobie sprawę, że nasza próba nie jest reprezentatywna. Poprosiliśmy już sieci handlowe o komentarze i z całą pewnością nie zarzucimy tematu. Wszak powtórka z rozrywki już za tydzień. Warto jednak pamiętać, że potrzebny jest czas, aby ocenić wpływ ustawy na gospodarkę, rynek pracy i życie społeczne. Przedstawiciele wszystkich partii w Sejmie jasno wyrazili swoją opinię. Szefowa Nowoczesnej, Katarzyna Lubnauer na Twitterze napisała że "kiedyś funkcjonowały kalendarzyki małżeńskie, teraz PiS zmusza nas do posiadania kalendarzyków handlowych". Trudno odmówić jej spostrzeżeniu błyskotliwości. Nawet my mamy taki kalendarz, zachęcamy do pobrania!

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (1)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.