PARTNER PORTALU

Pifo: Dzięki obecności na półkach sieci handlowych można wypromować swoje produkty

Autor: portalspozywczy.pl 26 października 2010 13:37

- Problemem w relacjach między producentami a sieciami jest to, że producentów jest wielu, a miejsca na sklepowych półkach bardzo mało. Każda sieć ma 20 dostawców chętnych, aby dostarczać jeden, określony produkt. To oznacza, że jeden dostawca będzie zadowolony, a 19 innych odejdzie z kwitkiem i będzie narzekać, do momentu gdy nie uda się im wejść do sieci - mówi Sławomir Ryczkowski, prezes Pifo, producenta produktów śniadaniowych i snaków.

Według prezesa Pifo w czasie dyskusji o problemach w relacjach między sieciami a producentami, warto zwrócić uwagę także na inną kwestię. - Porównajmy to, jak wygląda handel w sieciach, a jak wygląda on w kanale tradycyjnym. W sieciach są opłaty. Tak naprawdę pojawiają się one dopiero w momencie, gdy producent chce promować swoją markę w sklepach sieci - tłumaczy Sławomir Ryczkowski.

- Należy jednak pamiętać, że wypromowanie własnego brandu na rynku tradycyjnym pociąga za sobą potworne koszty, wystarczy wspomnieć o reklamach w radio, czy telewizji. Zanim jednak producent będzie mógł się pojawić z reklamą w mediach, to musi najpierw dorobić się pewnych pieniędzy, aby mógł je później zainwestować w promocję. Moim zdaniem o wiele łatwiej jest to zrobić poprzez obecność w gazetkach wydawanych przez sieci - dodaje prezes.

Zdaniem Sławomira Ryczkowskiego o tym, że współpraca z sieciami jest ciężka mówią głównie ci producenci, którzy nie są w stanie spełnić wysokich wymagań jakościowych stawianych przez operatorów handlowych. - Negatywnie opinie o kooperacji z sieciami pochodzą więc głównie od firm, które zostały przez sieci odrzucone. Współpraca z handlem wielkopowierzchniowym to nie same plusy, ale jest ich więcej niż minusów. Jest ona korzystna dla producentów, chociażby ze względu na wspomnianą promocję marki w gazetkach, dzięki czemu siła i wartość brandu wzrasta - uważa prezes Pifo.

- Jest wiele przykładów, kiedy malutkie firmy zostały wypromowane przez sieci, a teraz posprzedawały się za kolosalne pieniądze. Wystarczy wymienić taką firmę jak Hoop, czy Otmuchów. Przykładem może być także nasza firma, żyjemy i budujemy markę na obecności w sieciach. Dzięki temu możemy się także rozwijać, np. eksportować nasze produkty za granicę. Obecnie w sklepach Tesco jesteśmy pod własnym brandem, a także pod marką sieci. Bazując na takiej współpracy można budować przyszłość firmy - podsumowuje Sławomir Ryczkowski.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!






BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10194
Ilość aktualnych ofert: 488070

POLECANE OFERTY

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.