PARTNER PORTALU
  • Partner portalu: EY

PIH: Dyskonty tworzą nowy wzorzec zachowań zakupowych

Autor: dlahandlu.pl 18 czerwca 2018 13:58

W Polsce znaczenie ceny przy wyborze produktu doganiane jest przez czynnik jakości produktów oraz wygody zakupów. Klienci oczekują na półkach sklepów szerokiej oferty produktów świeżych, w tym ekologicznych nawet od mniejszych formatów, np. sieci convenience - zauważył Maciej Ptaszyński, dyrektor generalny Polskiej Izby Handlu podczas ING Food&Retail Round Table.

Ekspert odniósł się do tego, że polski rynek handlowy z jednej strony kształtowany jest przez trendy konsumenckie, z drugiej zaś przez legislację. - Przy tworzeniu prawa o ograniczeniu handlu w niedziele nie została w najmniejszym stopniu uwzględniona perspektywa konsumenta. Po wprowadzeniu tej ustawy zmienia się jednak struktura handlu w Polsce na niekorzyść sklepów małych, czy convenience. Największe sieci dyskontów, które mają największe zasoby inwestycyjne wykorzystują ograniczenie handlu w niedziele jako haczyk dla zmasowanych kampanii marketingowych, by przekierować ruch konsumentów na robienie zakupów w sobotę, właśnie w placówkach dyskontowych. Obecnie jest czas wychowywania konsumentów i kształtowania ich nowych nawyków zakupowych, by działali według określonego wzorca. Odbywa się to kosztem mniejszych formatów, które nie mogą sobie pozwolić na tak agresywne kampanie. Dane za maj i za kwiecień pokazują, że sprzedaż w małych sklepach, w których właściciel może stać za ladą, nie rośnie tak, jak to prognozowano, wprowadzając ograniczenie handlu - powiedział Maciej Ptaszyński.

- Dzieje się tak także ze względu na preferencyjne traktowanie dyskontów przez niektórych producentów spożywczych, którzy dla handlu niezależnego mają znacznie wyższe stawki niż dla detalistów sieciowych. Można wręcz powiedzieć, że producenci odbijają sobie w małych handlu, niskie ceny oferowane, dyskontom. To powoduje przekierowanie strumienia konsumentów z mniejszych placówek do sieciowych firm. Zechcemy zrobić badanie dotyczące konwersji klientów z małych sklepów do dyskontów po wprowadzeniu ograniczenia handlu i podzielić się ich wynikami z opinią publiczną. Myślę, że będą ciekawe - podsumował Maciej Ptaszyński z PIH.

Podobał się artykuł? Podziel się!

  • Tatiana Stańczyk 2018-06-19 10:57:29

    Bardzo interesujący artykuł. Dobrze wiedzieć, że nie tylko konsument tu rządzi. ;)

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)

WYBRANE DLA CIEBIE






BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7665

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
  • Max

    1,49

  • Śr

    1,31

  • Min

    1,09

ProduktySklepyRegiony


Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.