Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

PIH: Ewentualne przywrócenie godzin dla seniorów byłoby szkodliwym pomysłem

- Sieci handlowe są przygotowane do działania w pandemii – dbają o bezpieczeństwo zarówno klientów, jak i pracowników. Pandemia pokazała, że Polacy ufają małym sklepom osiedlowym. W tych miejscach nawet bez limitów klientów i tak nie ma tłoku. Takie placówki już pokazały, że potrafią stanąć na wysokości zadania i zapewnić ludziom dostęp do żywności, nawet w trudnych warunkach - mówi w rozmowie z dlahandlu.pl Maciej Ptaszyński, wiceprezes Polskiej Izby Handlu.
Reklama

– Polacy docenili, że w małych sklepach zakupy są bezpiecznie – aby do nich dotrzeć, nie trzeba korzystać ze środków transportu, na niewielkiej powierzchni łatwiej utrzymać standardy sanitarne, nie ma tam wielu ludzi, a czas przebywania w nich jest krótki. Sklepy szybko wprowadziły zaostrzone procedury dotyczące zasad higieny  i konsekwentnie ich przestrzegają. Cały czas dbają też o to, aby klienci przestrzegali tych reguł – dodaje Maciej Ptaszyński.

"Nie" dla godzin dla seniorów

– Zwracamy również uwagę, że ewentualne przywrócenie godzin dla seniorów byłoby, jak pokazała praktyka, zdecydowanie nietrafionym i szkodliwym pomysłem. W pełni rozumiemy, że osoby starsze potrzebują wsparcia nie tylko w tym trudnym czasie. Otrzymaliśmy liczne informacje, iż rozwiązanie to nie wspiera funkcjonowania handlu w zakresie obsługi osób starszych, a stwarza problematyczne i potencjalnie konfliktowe sytuacje zarówno pomiędzy klientami sklepów, jak i pomiędzy klientami a obsługą. Sklepy w tym czasie były niemal puste, bo z doświadczenia wiemy, że osoby starsze i tak kupują w różnych godzinach – argumentuje przedstawiciel PIH.

Maciej Ptaszyński zaznacza także, że obostrzenia wprowadzane na terenie galerii handlowych to duży problem dla małych i mikro przedsiębiorców prowadzących wyspy handlowe.  – Ze względu na niższe koszty wynajmu stoiska lub wysypy w galeriach handlowych, to formaty często wybierane przez małych przedsiębiorców prowadzących własną działalność gospodarczą, nawet startupy z kawałkiem wynajętej podłogi. Wszystko po to, żeby ograniczyć koszty. Są popularnym formatem sklepowym wyspecjalizowanym w sprzedaży jednolitego asortymentu. Są to też punkty usługowe – mówi.

Społeczna odpowiedzialność

– Apelujemy zatem o bezwzględne zasłanianie nosa i ust podczas wizyt we wszystkich sklepach oraz placówkach usługowych. Jest to także obowiązek wynikający z przepisów obowiązujących w czasie pandemii. Nie ryzykujmy utraty zdrowia innych przez nieodpowiedzialne zachowania. Pracownicy sklepów przez wiele godzin codziennie narażają swoje zdrowie, przebywając w miejscu, gdzie przewijają się setki ludzi. Uszanujmy ich pracę i zakładajmy maseczkę przed wejściem do sklepu, nie czekajmy na upomnienie, nie wdawajmy się w dyskusje, myślmy o bezpieczeństwie innych w tym trudnym czasie. Bądźmy odpowiedzialni społecznie.
Powszechne szczepienia na pewno przyczynią się do zwiększenia bezpieczeństwa pracowników handlu oraz klientów i co ważne pozwolą uniknąć ograniczeń. Dlatego apelowaliśmy wraz z innymi organizacjami do społeczeństwa o szczepienie się, żeby uchronić się od kolejnego lockdownu.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.