PIH: Pomysł „czeskich półek" wydaje się kontrowersyjny
20 stycznia czeski parlament uchwalił przepisy, w myśl których od 2022 roku w tamtejszych sklepach będzie musiało znaleźć się co najmniej 55 proc. produktów czeskiej produkcji. W 2028 roku wskaźnik ten ma wynieść co najmniej 73 proc. – Narzucanie odgórnie określonych udziałów takiej bądź innej grupy produktów może potencjalnie okazać się pułapką dla rozwoju branży – dla serwisu portalspozywczy.pl pomysł "czeskich półek" komentuje Maciej Ptaszyński, wiceprezes Polskiej Izby Handlu.
Maciej Ptaszyński, wiceprezes Polskiej Izby Handlu mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl, że pomysł „czeskich półek" wydaje się dość kontrowersyjny. – Znalazło to swój wyraz stanowisku ośmiu państw członkowskich Unii Europejskiej, w tym Polski, które nie poparły takiego rozwiązania. Na pewno zapis o ponad 50% a docelowo ponad 70% asortymentu objętego regulacją to bardzo dużo. Powstaje pytanie, jak ewentualne wejście w życie takiego zapisu w jednym z krajów członkowskich może wpłynąć na funkcjonowanie wolnego rynku – jednego z filarów Unii Europejskiej. Ponadto nie należy zapominać o możliwym negatywnym wpływie takiego rozwiązania na polskich eksporterów żywności – tłumaczy.
– Produkty krajowe, regionalne, ekologiczne to trend rynkowy, który rośnie i warto, żeby handel korzystał z tak kształtującego się popytu, jeżeli on występuje, natomiast nie na zasadzie przymusu – dodaje.
Przeczytaj także:
Więcej na portalspozywczy.pl


Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
- 16:29 Müller: Polska z funduszy unijnych otrzyma 770 mld zł
- 15:05 Specjał z nowym oddziałem w Wągrowcu
- 15:01 Firmy Unilever i Alibaba opracowały maszynę do sortowania plastiku opartą na AI
- 14:59 Od oszczędności po mądre zarządzanie budynkiem. Co oferują zielone magazyny
- 14:55 Zielone budownictwo w sektorze nieruchomości przemysłowych nabiera znaczenia
- 14:45 AI zbadała ruch pieszych w Warszawie - pustki w galeriach, wierni w kościołach
- 14:31 Niedzielski: głównie brytyjska mutacja koronawirusa odpowiada za rozwój...
- 14:17 Lidl zwiększył wydatki reklamowe
-
Rafał Brzoska na EEC Trends: Za chwilę wprowadzimy produkt, który zmieni rynek
-
Vollmart, nowa marka hard dyskontów w Polsce. Co na to Walmart?
-
ZPPHiU: Rząd wspiera galerie handlowe kosztem polskich przedsiębiorców
-
W tym roku Sweet Gallery otworzy w Polsce 180 nowych punktów
-
Zakaz handlu przed Sądem Najwyższym w kontekście "przeważającej działalności"...
-
Był eBay, jest Allegro, nadchodzi Amazon...
- 1 Rafał Brzoska na EEC Trends: Za chwilę wprowadzimy produkt, który zmieni rynek
- 2 SPAR otrzyma do 25 mln euro pożyczki z EBOiR, m.in. na restrukturyzację PiP
- 3 SPAR rusza z kampanią promującą polskich dostawców
- 4 Amazon: Chcemy wnieść nową jakość
- 5 Podatek cukrowy zmienił ceny w sklepach: Podrożała nie tylko cola...
- 6 2,5 mld euro sprzedaży Spar Group
-
Ostatni dzwonek na Tarczę 2.0. PFR wyjaśnia wątpliwości
-
GieldaRolna.pl: docieraj do odbiorców z sektora rolno-spożywczego
-
15 odpowiedzi na 15 pytań o tarczę 2.0 PFR
BĄDŹ NA BIEŻĄCO
OGŁOSZENIA
PRACA W HANDLU
TYP OFERT »POLECANE OFERTY
- Mieszkanie, Koronowo, Bukowa, 60.35 m², sprzedam mieszkanie
- Mieszkanie, Legionowo, Ks. Płk. Jana Mrugacza, 62.00 m², sprzedam mieszkanie
- Mieszkanie, Ostróda, Wyszyńskiego, 41.00 m², sprzedam mieszkanie
- Mieszkanie, Katowice Osiedle Paderewskiego-Muchowiec (Dolina Trzech Stawów), 63.56 m², sprzedam mieszkanie
SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH
Drogi Użytkowniku!
W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).
Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.
Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).
Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.
Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.
Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.