PARTNER PORTALU

PIH: W dobie pandemii Polacy docenili niewielkie lokalne sklepy

www.portalspozywczy.pl 17 lutego 2021 11:57

4 marca 2020 roku odnotowano w Polsce pierwszy przypadek koronawirusa. Kolejne miesiące przyniosły duże zmiany w funkcjonowaniu handlu i konsumentów. Co się zmieniło? – W dobie pandemii Polacy docenili niewielkie lokalne sklepy. Są one blisko domu, co sprzyja ograniczeniu przemieszczania się. Z reguły jest w nich mało osób i z racji niewielkiej powierzchni łatwo zadbać w nich o czystość i przestrzeganie zasad sanitarnych. Liczne badania potwierdziły, że klienci czują się w małych placówkach handlowych bezpiecznie – mówi serwisowi portalspozywczy.pl Maciej Ptaszyński, wiceprezes Polskiej Izby Handlu.

– Pandemia pokazała, jak ważnym sektorem jest handel. Branża zapewniła społeczeństwu ciągłość dostaw żywności i artykułów pierwszej potrzeby oraz ich bezpieczną sprzedaż. Sklepy szybko wprowadzały zaostrzone procedury dotyczące zasad higieny, nierzadko oddolnie podejmowały działania, które wyprzedzały wprowadzane obostrzenia – mówi serwisowi portalspozywczy.pl Maciej Ptaszyński, wiceprezes Polskiej Izby Handlu.

Dodaje, że rozwinęła się także internetowa sprzedaż produktów spożywczych. – Niektóre sklepy umożliwiły np. zamówienie zakupów, które można gotowe odebrać ze sklepu, co skraca czas przebywania w punkcie handlowym. Można zakładać, iż część konsumentów pozostanie lojalna internetowemu kanałowi sprzedaży – czy to przez przyzwyczajenie, czy na skutek zidentyfikowania jego zalet – mówi wiceprezes PIH.

Tłumaczy, że sklepy, które funkcjonują także w sieci, bezpieczniej przetrwają ten trudny czas i w przyszłości będą zyskiwać dzięki nowym trendom, jakie teraz się kształtują.  – Firmy, które dziś nie rozpoczną transformacji cyfrowej, nie będą w stanie nadążyć za rozwojem i zmianami handlu. Innowacyjne instrumenty łatwiej może wdrożyć sklep, który działa w sieci franczyzowej. Dla pojedynczych, niezrzeszonych placówek tworzenie zaawansowanych rozwiązań informatycznych byłoby zbyt kosztowne oraz niepraktyczne z braku dostępu do szerszych danych – podkreśla.

– Aby więc małe i średnie sklepy mogły sprostać walce konkurencyjnej z dyskontami oraz odnaleźć się na coraz bardziej nowoczesnym środowisku rynkowym, powinny jednoczyć się w systemach franczyzowych oraz grupach zakupowych. Otrzymują wówczas  przydatne rozwiązania i narzędzia do sprawnego zarządzania placówką, pozwalające podjąć konkurencyjną walkę o klienta w nowym środowisku handlu detalicznego. Co ważne, mogą też minimalizować koszty zakupu towarów, reklamy, logistyki, IT i inne korzystając jednocześnie z zalet rozpoznawalnego brandu – dodaje.

Jego zdaniem bardzo rozwinął się również rynek usług dostawczych. – Artykuły może przywieźć do domu kurier lub możemy je odebrać w wygodnym punkcie np. w sklepie obok domu. To, czy konsumenci korzystają z nowych technologii, zależy często od ich wieku oraz miejsca zamieszkania. W tej chwili obserwujemy wejście handlu w zupełnie nową erę, handel oparty wyłącznie na wariancie stacjonarnym będzie powoli zmniejszać swój udział w rynku. Budowane są zupełnie nowe zależności, gdzie ważnym elementem jest internet – mówi Ptaszyński.

Całość na portalspozywczy.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!






BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8559
Ilość aktualnych ofert: 488070

POLECANE OFERTY

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.