Piotr i Paweł z nową marką własną dla żywności funkcjonalnej

- Obecnie pod logo naszej marki własnej Piotr i Paweł Plus dostępnych jest kilkanaście produktów z kategorii żywności funkcjonalnej i superfoods. Do połowy przyszłego roku pod logo nowej marki w naszych sklepach dostępnych będzie ok. 100 produktów – mówi Piotr Woś, prezes zarządu sieci Piotr i Paweł.
Firma odpowiada w ten sposób na rosnący trend prozdrowotny, w którym upatruje szansy na dalszy dynamiczny rozwój. – Widzimy, że zainteresowanie zdrową żywnością rośnie z roku na rok. A to jest kierunek rozwoju, który Piotr i Paweł obrał już dawno. Od ok. 1,5 roku kolejne sieci, w tym dyskonty wchodzą na ścieżkę, na której my mamy już ugruntowaną pozycję i poszerzają swoją ofertę, głównie o produkty świeże – dodaje Piotr Woś.
Jak zauważa prezes Woś produkty funkcjonalne są szczególnie popularne w lokalizacjach wielkomiejskich, w których klienci szybko reagują na nowe trendy żywieniowe. – W takich lokalizacjach, jak otwarta ostatnio Hala Koszyki nasza oferta żywności funkcjonalnej czy ekologicznej będzie szczególnie szeroka, bo tego oczekuje klient, który odwiedza ten sklep. A nasza strategia zakłada jak najlepsze dopasowanie asortymentu do poszczególnych lokalizacji. Zresztą widzimy, że zmiana lokalizacji stoiska z żywnością np. bezglutenową czy ekologiczną i przesunięcie jej do strefy wejściowej lub obok owoców i warzyw powoduje skokowy wzrost tych kategorii, bo klienci łatwiej odnajdują to czego szukają, a później wracają do nas po ulubione produkty – wyjaśnia prezes sieci Piotr i Paweł.
Sieć Piotr i Paweł obchodzi w tym roku 26-lecie działalności. Obecnie sieć posiada 138 supermarketów w całej Polsce, w każdym województwie. W br. sieć otworzy łącznie 11 sklepów, poprzez rozwój organiczny i pozyskiwanie nowych franczyzobiorców. Obroty sieci za ubiegły rok finansowy wyniosły 2 123 mln zł, co oznacza wzrost w porównaniu z rokiem 2014 o 4,4 proc. W roku 2016 przewidywana jest 7 proc. dynamika wzrostu obrotów.