Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

PiS chce podreperować budżet podatkiem od hipermarketów

Rozwój sieci wielkopowierzchniowych może przyhamować polityka i zwycięstwo w najbliższych wyborach partii Jarosława Kaczyńskiego. W swoim programie ogłoszonym w lutym tego roku PiS mówi bardzo wyraźnie o wprowadzeniu ekstra podatku "od sklepów wielkopowierzchniowych", który miałby przynosić ok. 2 mld zł rocznie do budżetu - pisze "Gazeta Wyborcza".
Reklama
Jak argumentują przedstawiciele Prawa i Sprawiedliwości, w przypadku hipermarketów to nie tylko dodatkowe wpływy do budżetu, ale również szansa konkurowania z nimi dla małych, najczęściej rodzinnych firm handlowych.
Przy czym określenie "podatek od hipermarketów" należy również traktować nieco symbolicznie, bo hipermarkety są obecnie w niewiele lepszej sytuacji niż małe, niezależne sklepy.
Podobnego rodzaju pomysły mają jednak zazwyczaj jeden skutek - wzmacniają najsilniejszych na rynku, a powodują wykruszanie się średniej wielkości firmy. Jeśli nawet pomysł partii Kaczyńskiego wejdzie w życie, przyspieszy on tylko konsolidację rynku. Tak samo, jak to było w trakcie ostatnich rządów PiS, gdy forsowana przez tę partię ustawa o ograniczeniach w budowie hipermarketów (uchwalana w trosce o drobny handel), owszem, ułatwiła rozwój, ale Biedronce.
Niezależnie od okoliczności politycznych jest bardzo duża szansa, że przed końcem tej dekady w kraju będzie pięć dużych sieci handlowych, w tym dwie dyskontowe. A kiedy proces konsolidacji się zakończy i zostanie tylko kilku wielkich operatorów, nie będą już oni mieli powodu, by utrzymywać niskie ceny.
Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (3)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.