Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Piwo chce być postrzegane przez pryzmat jakości a nie promocji cenowych

Nasycony rynek piwa i coraz większa konkurencja, to tylko niektóre z wyzwań w 2015 roku. Po pierwszym półroczu branża była na lekkim minusie i tak najprawdopodobniej zamknie cały rok.
Reklama

Piwo jako największa kategoria rynku alkoholi (warta 14,5 mld zł) cały czas poszukuje rozwiązań, aby zwiększyć swoją wartość.

– Na podstawie dostępnych danych możemy przypuszczać, że rok 2015 zamknie się na rynku piwa wynikiem nieco gorszym od ubiegłorocznego, tj. niższym o około 1 proc. Duża konkurencyjność cenowa sprawia również, że średnia cena piwa jest niższa niż w zeszłym roku –mówi Paweł Kwiatkowski, rzecznik Kompanii Piwowarskiej.

Polacy średnio spożywają 97 litrów piwa na osobę rocznie. I choć wśród piwoszy nadal króluje jasne pełne, to coraz częściej natrafić można na nowe style i smaki piwne. Ambicją piwowarów jest, by piwo było postrzegane przez pryzmat wysokiej jakości, a nie - jak to często ma miejsce – promocji cenowych.

 

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum