Reklama
Partner serwisu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

PKN Orlen otworzył pierwszy punkt „Orlen w ruchu”, do końca roku 40 placówek

PKN Orlen otworzył w Warszawie pierwszy punkt nowego formatu sprzedaży detalicznej „Orlen w ruchu”. Do końca roku powstanie w Polsce ok. 40 placówek, a w ciągu najbliższych 4 lat - ok. 900. a w sumie będzie ich około 900. Do 2030 roku koncern chce zainwestować w rozwój działalności detalicznej ok. 11 mld zł, co przełoży się na wzrost EBITDA segmentu detalicznego do ok. 5 mld zł rocznie.
Reklama

- Konsekwentnie realizujemy przyjętą strategię dynamicznie rozwijając jeden z filarów naszej działalności – segment detaliczny, z którego rocznie uzyskujemy około 3 mld zł zysku operacyjnego. Naszą odpowiedzią na rynkowe trendy związane ze zmianami zachodzącymi w nowoczesnym handlu i ewoluującymi wraz z nimi potrzebami klientów są nowe formaty sprzedaży detalicznej pod marką „ORLEN w ruchu”. Lokalizacja pierwszego punktu nie jest przypadkowa. To właśnie przy ulicy Grójeckiej przez wiele lat funkcjonował salon prasowy RUCH, który mocno wrósł w jej krajobraz. Przejęcie przez PKN ORLEN spółki RUCH pozwoliło uratować to miejsce i przywrócić je mieszkańcom Warszawy w nowoczesnej, atrakcyjniejszej formie – mówi Daniel Obajtek, prezes zarządu PKN ORLEN.

Nowe formaty „ORLEN w ruchu” to miejsca, w których klienci szybko kupią kawę i hot-dogi oraz inne produkty gastronomiczne znanych ze Stop Cafe, a także m.in. prasę. W najbliższym czasie takie punkty zostaną otwarte również w Katowicach, Bydgoszczy i Wrocławiu. W lokalizacji, gdzie powstał pierwszy Orlen w ruchu, działał dotychczas inny format sieci Ruch, Superac. W 2014 roku do Ruchu należało 1o Superac'ów. Plan na 2015 zakładał podwojenie tej liczby, lecz wówczas firma zaczęła się zmagać z innymi problemami, i format nie był rozwijany. Placówki Superac powstawały w lokalizacjach zwalnianych przez tradycyjne kioski Ruchu, ale nie w samodzielnych obiektach, tylko na parterach budynków w centrach miast.

Orlen w ruchu dla zabieganych

- „ORLEN w ruchu” to oferta dla tych, którzy większą część dnia spędzają w biegu, poruszając się pieszo lub komunikacją miejską i potrzebują przekąsek wygodnych do zjedzenia, ale nie chcą iść na kompromis w kwestii jakości. Chcą, by to co jedzą, było starannie skomponowane, świeże i zdrowe dlatego w naszych punktach obok kawy i hot dogów, będą mogli kupić również dania gotowe do szybkiego odgrzania po powrocie do domu – mówi Patrycja Klarecka, członek zarządu PKN ORLEN ds. sprzedaży detalicznej.

Nowe formaty sprzedaży detalicznej będą obejmowały trzy rodzaje obiektów. W formacie A będą to ok. 20-metrowe obiekty, natomiast w formacie B ok. 60-70-metrowe obiekty, takie jak pierwszy udostępniony klientom w Warszawie. Powstaną również autonomiczne kąciki kawowe, w których sprzedaż będzie całkowicie zautomatyzowana. Zostaną one udostępnione w miejscach o szczególnie dużym natężeniu ruchu, m.in. na dworcach, w biurowcach, czy na lotniskach. Otwarcie pierwszego kącika planowane jest w sierpniu.

We wszystkich obiektach „ORLEN w ruchu” będzie działał program lojalnościowy ORLEN VITAY. Już teraz udostępniona klientom będzie także usługa nadawania i odbierania przesyłek, która od września będzie funkcjonowała pod nową marką „ORLEN paczka”, stanowiąc kolejne wzmocnienie segmentu detalicznego PKN ORLEN.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (3)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum