PKO BP: Luty pokaże już wyraźnie lepsze wyniki sprzedaży
Luty pokaże już wyraźnie lepsze wyniki sprzedaży - ocenia PKO BP dane GUS. Bank wskazuje, że stabilna sytuacja na rynku pracy i coraz mniej wrażliwe na pandemię nastroje konsumenckie pozwalają ze spokojem patrzeć na przyszłe wyniki sprzedaży.
W piątek Główny Urząd Statystyczny podał, że sprzedaż detaliczna w cenach stałych w styczniu 2021 r. spadła o 6 proc. w ujęciu rocznym, w ujęciu miesięcznym spadła o 24,9 proc.
Jak wskazali analitycy PKO BP, w styczniu podobnie jak wiosną i w listopadzie, kiedy galerie też były zamknięte, handel częściowo przesunął się do internetu. Udział sprzedaży internetowej w sprzedaży ogółem wzrósł jednak słabiej niż wtedy, do 9,8 proc. (z 9,1 proc. w grudniu). Dla porównania w szczytowych okresach (kwiecień i listopad 2020 r.) udział ten wynosił 11,9 proc. i 11,4 proc.
Przeczytaj także:
W największym stopniu substytucja sprzedaży stacjonarnej internetową nastąpiła w sprzedaży odzieży i obuwia. Pomimo wzrostu sprzedaży przez internet, łączna sprzedaż odzieży i obuwia spadła aż o 52,1 proc. mdm. i 40,8 proc. rdr. To kategoria, która najsilniej odczuła skutki restrykcji, ze spadkiem sprzedaży jedynie nieznacznie mniejszym niż w marcu 2020 - zaznaczyli eksperci.
W stosunku do grudnia wyraźnie pogłębiły się też spadki sprzedaży prasy i książek, farmaceutyków i kosmetyków. "Zamrożona" turystyka zaowocowała najgłębszym od maja spadkiem sprzedaży paliw. Sprzedaż mebli i sprzętu RTV/AGD jest jedyną kategorią, która nie tylko oparła się spadkom, ale nawet odnotowała wyższą dynamikę niż w grudniu (7,1 proc. rdr. względem 3,5 proc. rdr.) - wskazali.
Przeczytaj także:
Według PKO BP luty pokaże już wyraźnie lepsze wyniki sprzedaży. Dane o transakcjach kartowych potwierdzają, że podobnie jak wiosną i jesienią, otwarcie sklepów zwiększyło transakcyjność. O powrocie klientów do sklepów świadczą też dane o mobilności i odwiedzalności centrów handlowych.
Bank wskazuje, że stabilna sytuacja na rynku pracy i coraz mniej wrażliwe na pandemię nastroje konsumenckie pozwalają ze spokojem patrzeć na przyszłe wyniki sprzedaży, które dodatkowo od marca będą się już odnosiły do okresów objętych pandemią (niska baza). Zaznacza, że w perspektywie najbliższych tygodni kluczowym źródłem niepewności i ryzyka dla wyników sprzedaży pozostaje skala zachorowań i ryzyko ponownego zaostrzania restrykcji.


- 17:56 Cofix - koncept kawiarni, który rozwija się na polskim rynku
- 17:50 300 nowych produktów żywnościowych wprowadzono do małych sklepów
- 17:47 Ruda Śląska: Właściciele barów i restauracji nie zapłacą za koncesje na...
- 17:45 Pomoc w uzyskaniu środków z tarcz antykryzysowych – wśród głównych zadań...
- 15:19 KappAhl odbudowuje pozycję w Szczecinie
- 14:58 Müller: Najpóźniej w piątek zostanie opublikowane jednolite rozporządzenie...
- 14:55 Listonic: Lidl, Biedronka i Auchan wśród najpopularniejszych sieci handlowych
- 14:36 Ile wytrzyma polska gastronomia?
-
Biedronka walczy w UE o soki Riviva
-
Założenia kodeksu: Franczyzobiorca będzie mógł rozwiązać umowę za 3...
-
Rafał Brzoska na EEC Trends: Za chwilę wprowadzimy produkt, który zmieni rynek
-
Quiosque ucieka przed skutkami pandemii do Grupy Immobile
-
Vollmart, nowa marka hard dyskontów w Polsce. Co na to Walmart?
-
Rossmann otworzył 1500. drogerię. Sieć zainwestowała dotychczas 1,16 mld zł
- 1 PRCH: Potrzebujemy handlowych niedziel, można to pogodzić z przestrzeganiem...
- 2 Anna Prymakowska w zarządzie OEX E-Business. Wcześniej kierowała zarządem...
- 3 Rafał Brzoska na EEC Trends: Za chwilę wprowadzimy produkt, który zmieni rynek
- 4 SPAR otrzyma do 25 mln euro pożyczki z EBOiR, m.in. na restrukturyzację PiP
- 5 SPAR rusza z kampanią promującą polskich dostawców
- 6 LPP podwaja powierzchnię w Fashion Lab
-
GieldaRolna.pl: docieraj do odbiorców z sektora rolno-spożywczego
-
15 odpowiedzi na 15 pytań o tarczę 2.0 PFR
-
Rafał Brzoska na EEC Trends: Za chwilę wprowadzimy produkt, który zmieni rynek
BĄDŹ NA BIEŻĄCO
OGŁOSZENIA
PRACA W HANDLU
TYP OFERT »POLECANE OFERTY
SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH
Drogi Użytkowniku!
W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).
Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.
Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).
Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.
Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.
Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.