PARTNER PORTALU
  • Partner portalu: EY

Planowanie zakupów i wybieranie polskich produktów to zmiany, która zostaną z nami na dłużej

Autor: dlahandlu.pl 9 lipca 2020 10:00

Jak pokazują wyniki badania Mindshare Polska – zaczęliśmy m.in. lepiej planować zakupy, częściej korzystać z płatności bezgotówkowych, zwracać większą uwagę na nasze zdrowie, ale też zwracać uwagę na problemy innych ludzi.

Zakupy robimy je rzadziej, ale podczas jednorazowej okazji kupujemy większą liczbę produktów. 36% badanych chętniej korzysta też ze sklepów internetowych, a prawie 40% częściej sięga po warzywa i owoce. Z bezgotówkowych płatności zaczęło korzystać lub korzystało częściej niż przed epidemią 45% internautów. Zwracamy większą uwagę na bezpieczeństwo opakowania i częściej kupujemy produkty polskiego pochodzenia.

Prawie połowa internatów informuje, że aktualna sytuacja poprawiła ich umiejętność planowania zakupów na zawsze, a 42% częściej będzie sięgało po produkty przecenione. Trendem o relatywnie najbardziej krótkotrwałym charakterze na tle wszystkich zmian w obszarze zakupowym będzie przedkładanie bezpieczeństwa produktu nad jego aspekty ekologiczne, które dzisiaj deklaruje 30% internautów.

 45% respondentów bardziej intensywnie korzysta z internetu i dla niemal takiej samej liczby badanych będzie to zmiana długoterminowa. Sytuacja w znacznym stopniu zwiększyła też naszą otwartość na korzystanie z nowych technologii i rozwiązań, co deklaruje 40% internautów i jak pokazują wyniki badania – dla ponad połowy z nich ten trend ma szansę utrzymać się w ich codziennym życiu na zawsze.

Prawie 60% z nas zaczęło zwracać większą uwagę na swoje zdrowie fizyczne, blisko połowa – na swoją kondycję psychiczną, a 32% stosować lepszą dietę. Prawie 30% respondentów zaczęło więcej ćwiczyć w domu. 50% badanych deklaruje, że zawsze będzie się zdrowo odżywiać, a niemal połowa bardziej dbać o swoją kondycję psychiczną.

40% respondentów deklaruje, że zaczęło częściej zastanawiać się nad losem innych, a 27% zwracać uwagę na ich sytuację finansową. W dłuższej perspektywie trend ten ma szansę przełożyć się na większe zaangażowanie społeczeństwa w działania prospołeczne.

Wpływ koronawirusa na styl życia Polaków - Raport z badania ilościowego (czerwiec 2020)
Ilościowe badanie zostało zrealizowane metodą CAWI (Computer Assisted Web Interview) na próbie N=1050 internautów, reprezentatywnej dla badanej populacji pod względem płci, wieku i wielkości miejsca zamieszkania.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE






BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6456
Ilość aktualnych ofert: 479104

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.