PARTNER PORTALU
  • Partner portalu: EY

Plastik odzyskuje pozycję w czasie epidemii, bo zapewnia sterylność

Autor: wnp.pl 7 kwietnia 2020 11:46

Gdy PKN Orlen i KGHM ogłaszały uruchomienie produkcji środków dezynfekujących, w cieniu nieco stali inni bohaterowie tej akcji. Wyprodukować płyn biobójczy to jedno, drugie – znaleźć dla niego opakowanie. - Branża tworzyw sztucznych w sposób istotny odczuwa zmiany związane z pandemią koronawirusa. Są jednak obszary, gdzie ze względu na specyfikę oferowanych dóbr widać wzrost popytu. Dotyczy to np. wyrobów związanych z pakowaniem żywności czy leków - mówi Robert Szyman, dyrektor generalny Polskiego Związku Przetwórców Tworzyw Sztucznych.

Najbardziej tracą ci, którzy produkują np. sztućce i naczynia jednorazowe i dostarczają je liniom lotniczym (odbiory spadły do zera) czy firmom obsługującym cateringi na dużych imprezach plenerowych (podobnie) – przyznaje Szyman.

Na drugim biegunie są producenci opakowań do żywności czy folii opakowaniowych. Na razie nie mają oni powodów do narzekań, gdyż obecnie, z powodu konieczności utrzymania jak najsurowszych reżimów higienicznych i biologicznych, sprzedaż żywności zapakowanej w tworzywa jest wręcz zalecana (jak np. w wytycznych Głównego Inspektora Sanitarnego dla producentów i sprzedawców żywności).

- Tutaj kryzys jest zdecydowanie mniej odczuwalny – podkreśla szef PZPTS. Przypomina jednocześnie, broniąc swej branży do niedawna poddawanej silnej negatywnej presji społecznej, o zaletach tworzyw, które podkreślił koronawirus.

- Czas pandemii to okres, kiedy społeczne postrzeganie tworzyw może i powinno ulec diametralnej zmianie. Do tej pory były one poddane znacznej presji, która skutkowała zarówno zaostrzaniem przepisów, jak i powszechną niechęcią do tworzyw. Tymczasem koronawirus powoduje przypomnienie o zaletach plastików, czego dowodem wzrost popytu na niektóre asortymenty. Opakowania z nich wytwarzane są lekkie, odporne na wstrząsy, a w przypadku artykułów spożywczych gwarantują ochronę przed zewnętrznymi zanieczyszczeniami – podkreśla Szyman.

- Przywróciliśmy opakowania foliowe na wszystkich produktach, co wyklucza bezpośredni kontakt pracownika z żywnością - wskazuje Jacek Palec, prezes Frisco.pl.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE






BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6658
Ilość aktualnych ofert: 474628

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
  • Max

    7,49

  • Śr

    6,89

  • Min

    5,59

ProduktySklepyRegiony


Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.