Płatność uśmiechem - biometria wkracza na kolejny poziom

- Dzięki nowemu Biometric Checkout Program wprowadzonemu przez Mastercard, do zrealizowania płatności klient będzie potrzebować tylko.. siebie.
- Program wprowadza ramy technologiczne, które mają pomóc w ustanowieniu standardów dla nowych sposobów płacenia.
Rośnie nastawienie dla płatności biometrycznych
W skali globalnej 74% konsumentów ma pozytywne nastawienie do technologii biometrycznych, a do 2026 roku rynek zbliżeniowych rozwiązań biometrycznych ma osiągnąć wartość 18,6 mld USD.
- Sposób, w jaki płacimy, musi dotrzymywać kroku temu jak żyjemy, pracujemy czy prowadzimy biznes. Konsumenci muszą mieć możliwość wyboru metod płatności przy zachowaniu najwyższego poziomu bezpieczeństwa - powiedział Ajay Bhalla, prezes Mastercard ds. cyberbezpieczeństwa i analizy danych.
Usprawnienie obsługi przy kasie
Uczestnicy Programu Biometric Checkout Program Mastercard zaoferują konsumentom możliwość wygodnego korzystania z usług kas biometrycznych w sklepie lub w domu, za pośrednictwem aplikacji sprzedawcy lub aplikacji potwierdzającej tożsamość. Konsumenci nie będą musieli przeszukiwać swoich kieszeni lub torebek czy spowalniać kolejki do kasy. Mogą po prostu sprawdzić rachunek i uśmiechnąć się do kamery lub machnąć ręką nad czytnikiem, aby zapłacić.
Korzyści dla sprzedawców są również znaczące – od przyspieszenia przetwarzania transakcji i skrócenia kolejek, po wyższy poziom higieny i bezpieczeństwa. System płatności można zintegrować z programami lojalnościowymi i spersonalizowanymi rekomendacjami.
Pilotażowy projekt w Brazylii
Pierwszy projekt pilotażowy zostanie uruchomiony w tym tygodniu w Brazylii we współpracy z Payface i St Marche. Zakłada on wdrożenie technologii Payface w pięciu supermarketach St Marche w São Paulo. Konsumenci odwiedzający te supermarkety będą mogli zarejestrować swoją twarz i informacje dotyczące płatności za pomocą aplikacji Payface, a po rejestracji po prostu uśmiechnąć się, aby zapłacić przy kasie bez użycia karty lub urządzenia mobilnego. Planowane jest uruchomienie kolejnych projektów pilotażowych na Bliskim Wschodzie i w Azji.
- Rozwijamy Payface od 2018 r. Naszym celem jest zmiana sposobu, w jaki ludzie dokonują płatności, przy jednoczesnym usprawnieniu obsługi bez obniżania poziomu bezpieczeństwa - powiedział Eládio Isoppo, dyrektor generalny Payface.