Reklama
Partner serwisu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Płyny mało ekologiczne. Konsumenci chcą szamponów w kostce

Coraz większą popularność zyskują kosmetyki w postaci stałej, np. kostek, które są alternatywą dla płynnych produktów, sprzedawanych w plastikowych butelkach – zauważa portal plmainternational.com.
Reklama
  • Produkty sprzedawane w postaci „stałej” obejmują mydło, szampon, środki do czyszczenia twarzy, odżywki, środki do demakijażu i wiele innych.
  • W odpowiedzi na rosnącą troskę konsumentów o zrównoważony rozwój i naturalność, coraz więcej sprzedawców detalicznych oferuje takie produkty jako alternatywę dla produktów płynnych.

Produkty w postaci stałej mają wiele zalet. Po pierwsze, nie zawierają wody, są zero waste i zastępują plastikowe butelki, dzięki czemu idealnie nadają się do bardziej odpowiedzialnej pielęgnacji. Ponadto odpowiadają na zapotrzebowanie konsumentów na bardziej naturalne produkty i często są wegańskie. Produkty w postaci stałej są również praktyczne, ich kształt sprawia, że ​​łatwo je zabrać ze sobą w podróż.

Carrefour jednym z pionierów

Carrefour niedawno wprowadził w Belgii własną gamę produktów stałych pod własną marką Carrefour Soft Green. W asortymencie znajdują się szampony, mydła i dezodoranty. Jedna kostka szamponu może wystarczyć na pięćdziesiąt do stu myć, co odpowiada dwóm klasycznym plastikowym butelkom szamponu w płynie. Dezodoranty są sprzedawane w opakowaniach w 100% nadających się do recyklingu.

Monoprix

We Francji firma Monoprix opracowała gamę organicznych, stałych produktów do higieny osobistej pod marką własną w ramach szerszych działań, które maja na celu poszerzenie oferty kosmetyków naturalnych i bardziej odpowiedzialnych. Pod marką własną BIO w asortymencie znajdują się pasty do zębów, mydła, dezodoranty i szampony. Wszystkie produkty posiadają certyfikat Ecocert i posiadają etykietę CosmeBio, wykonane z co najmniej 98% składników pochodzenia naturalnego. Ponadto przedmioty są eko-pakowane w papierowe, kartonowe lub metalowe pudła i są produkowane we Francji.

Rynek produktów „stałych” jest wciąż niewielki, ale asortyment tych produktów rośnie, a wraz z większą liczbą kostek na półce zwiększa się widoczność tej kategorii. Oczekuje się wzrostu sprzedaży kategorii „zielonych” kosmetyków.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum