PARTNERZY PORTALU
  • Partner portalu: EY
  • Partner portalu
  • Partner portalu

PMR: Zła lokalizacja i niewłaściwy format sklepu to główne błędy firm handlowych

Autor: dlahandlu.pl 17 września 2019 12:08

PMR: Zła lokalizacja i niewłaściwy format sklepu to główne błędy firm handlowych Fot. Shutterstock

Wśród najczęstszych błędów popełnianych przez firmy handlowe wymienia się niedopasowanie formatu sklepów do potrzeb i trendów konsumenckich, złe lokalizacje, skupienie się na dużych miastach, gdzie jest najsilniejsza konkurencja, oraz zbyt duże stany magazynowe. Właściciele firm nie reagują też odpowiednio szybko na trendy pojawiające się na rynku handlowym – oceniają przedstawiciele firmy PMR Restrukturyzacje.

Koniunktura gospodarcza to za mało, aby ustrzec się przed upadłością firmy. Zdaniem ekspertów Euler Hermes firmy handlowe popełniają błąd, walcząc o rynek, a nie o rentowność. 

Sektor handlu przoduje wśród branż, które mają największe problemy z terminową spłatą zobowiązań. Pod koniec czerwca tego roku łączna wartość przeterminowanych zobowiązań kredytowych i pozakredytowych w tej branży wyniosła aż 7,2 mld zł – wynika z danych BIG Info Monitor. W porównaniu z pierwszym kwartałem tego roku zadłużenie w handlu wzrosło o 202 mln zł.

W znacznym stopniu niewypłacalność dotyka handlu hurtowego. Ten sektor od kilku kwartałów notuje stagnację przychodów. Wiąże się to m.in. z tym, że detaliści, walcząc o marże, coraz częściej nawiązują bezpośrednie kontakty z producentami, omijając hurtownie. Nie bez znaczenia są również: duża konkurencja na rynku oraz znaczne rozdrobnienie branży. Zdaniem specjalistów, firmy hurtowe czeka transformacja od hurtu do detalisty. Tak się częściowo stało np. z Makro Cash&Carry, które od kilku lat rozwija sieć sklepów spożywczych Odido

Nowelizacja prawa restrukturyzacyjnego, która obowiązuje od 1 stycznia 2016 r., postawiła postępowania naprawcze przed upadłością firmy. To ogromna szansa dla przedsiębiorstw, które borykają się z płynnością finansową. 

- Wśród najczęstszych błędów popełnianych przez firmy handlowe wymienia się niedopasowanie formatu sklepów do potrzeb i trendów konsumenckich, złe lokalizacje, skupienie się na dużych miastach, gdzie jest najsilniejsza konkurencja, oraz zbyt duże stany magazynowe. Właściciele firm nie reagują też odpowiednio szybko na trendy pojawiające się na rynku handlowym – oceniają przedstawiciele PMR Restrukturyzacje.

Kiedy zdecydować się na profesjonalną restrukturyzację firmy? Zdaniem doradców restrukturyzacyjnych najlepiej jak najwcześniej. Powinno się reagować wtedy, kiedy firma jest zagrożona kryzysem, a nie tonie w nim. 

– Firmy najczęściej decydują się na proces restrukturyzacji, kiedy tracą płynność finansową. Warto to jednak robić na jak najwcześniejszym etapie, co pozwoli zabezpieczyć nie tylko przedsiębiorstwo, jego właścicieli, pracowników, kontrahentów, ale i wierzycieli – uważa Małgorzata Anisimowicz, prezes PMR Restrukturyzacje SA. – Przedłużająca się sytuacja kryzysowa nie pozwala na wdrożenie zmian, a wiara w firmę, zarówno wśród klientów, kontrahentów, jak i pracowników, zmniejsza się z czasem – dodaje.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    15,96

  • Śr

    9,59

  • Min

    5,99

ProduktySklepyRegiony


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7985
Ilość aktualnych ofert: 469878

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.