PARTNER PORTALU

Po 8 latach e-Tesco żegna się z polskim rynkiem. Sieć: zrealizowaliśmy ponad 8 mln zamówień

Autor: dlahandlu.pl 20 października 2020 09:43

Po 8 latach e-Tesco żegna się z polskim rynkiem. Sieć: zrealizowaliśmy ponad 8 mln zamówień fot. materiały prasowe

Październik to ostatni miesiąc, w którym możemy skorzystać z e-sklepu sieci Tesco. Od listopada usługa zostanie wyłączona. Sieć prowadziła sklep internetowy w Polsce przez 8 lat, a jej wejście w ten obszar rynku sprawiło, że zakupy żywności z wykorzystaniem internetu trafiły w Polsce „pod strzechy”".

W Warszawie, Gdyni, Bielsku Białej i Opolu zamówienia można składać do 23 października. Ostatnie dostawy zostaną zrealizowane 24 października. W pozostałych miastach zamówienia można składać do 30 października. Ostatnie dostawy zostaną zrealizowane 31 października.

Usługa Tesco E-zakupy została uruchomiona w 2012 roku i była jedną z pierwszych tego typu w Polsce. A jak to wyglądało w liczbach? Sieć podsumowując swoją działalność pisze: dostarczyliśmy ponad 400 mln produktów, spakowaliśmy ponad 300 tys. ton towarów, zrealizowaliśmy ponad 8 mln zamówień.

Już od początku sieć zapewniała, że rozwój e-sklepu jest dla niej jednym z najważniejszych priorytetów. Ryszard Tomaszewski, ówczesny prezes firmy, w maju 2013 r .br. przyznał, że duże sklepy sieci będą traktowane jako potencjalna baza do rozwoju serwisu internetowego i usługi click&collect.
Rozwój projektu Ezakupy sieć rozpoczęła oczywiście od największych miast. Zakupy zamówione drogą internetową dostarczane były do klientów z istniejących sklepów Tesco. Pracownicy kompletowali w hipermarkecie zamówienie, które następnie docierały do klienta. Już rok po starcie Ezakupy dostępne były dla ok. 27% mieszkańców Polski, co oznacza, że już co 4. gospodarstwo domowe w Polsce, w ponad 100 miastach i miasteczkach mogło zaopatrywać się z wykorzystaniem serwisu Tesco Ezakupy Internet.
W grudniu 2013 r. sieć pisała: "Chociaż sklepy internetowe oferujące artykuły spożywcze działają w Polsce już od kilku lat, to dopiero wejście Tesco w ten obszar rynku sprawiło, że zakupy żywności z wykorzystaniem internetu trafiły „pod strzechy”".

17 czerwca 2020 Tesco Holdings B.V jako właściciel Tesco Polska podpisała umowę z Salling Group A/S dotyczącą transakcji sprzedaży 100 % udziałów w Tesco (Polska) Sp. z o.o. Szczegóły umowy zakładają efektywne zrealizowanie transakcji do końca roku finansowego Tesco tj. do dnia 28 lutego 2021 roku, przy założeniu spełnienia określonych warunków organizacyjnych i regulacyjnych.

31 sierpnia 2020 sieć ogłosiła zamknięcie wszystkich działów sprzedaży internetowej.

Przypomnijmy, że Tesco Polska w roku obrotowym 2019/20 zanotowało 631.482 tys. zł straty. Przychody to 7.880.518 tys. zł. Sieć zamknęła w tym czasie 24 sklepy, a po dniu bilansowym podano informację o zamknięciu 15 placówek i działów sprzedaży internetowej.

Podobał się artykuł? Podziel się!

  • Hdjdj 2020-10-22 20:41:55

    Bede płakał ;( gdzie ja teraz zakupy zrobie ;(

  • Daniel 2020-10-22 11:06:53

    a jednak Pan zamawiał :) śmieszni hejterzy to złe tamto złe to się nie podoba... skoro coś mi się nie podoba nie zamawiam! świetny serwis pomocni dostawcy jeśli zdarzyła się im jakaś wpadka nie miałem problemu np z oddaniem danego produktu. Oby konkurencja była na podobnym poziomie jak Tesco e-zakupy... bo niestety dla innych sieci Tesco zawiesiło wysoko poprzeczkę.

  • Grzegorz 2020-10-22 00:30:39

    Taa tesco i ich e-sklep. Żadne, ale to żadne zamówienie złożone w tym serwisie nie przyjechało do mnie w 100% kompletne, żadne nie przyjechało na czas, żadne nie było bezproblemowe. Zawsze coś musiało im wyskoczyć a to inny produkt a to inne ceny a to dostawca zgubił się w mieście i nie przyjechał. Żenada a nie e-sklep.

ZOBACZ WSZYSTKIE (3)

WYBRANE DLA CIEBIE






BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7148
Ilość aktualnych ofert: 488070

POLECANE OFERTY

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
  • Max

    4,69

  • Śr

    4,37

  • Min

    3,99

ProduktySklepyRegiony


Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.