Reklama
Partner serwisu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Po zamknięciu 1000 sklepów Inditex znów inwestuje w placówki stacjonarne

Inditex otworzył największą i najnowocześniejszą Zarę na świecie w doskonałej lokalizacji w Madrycie. Wraz ze swoją siostrzaną siecią Stradivarius, Zara wypróbuje tam nowe funkjonalności.
Reklama

Telefony zamiast kas

Najważniejsze otwarcie w tym roku miało miejsce w historycznym wieżowcu Edificio España w Madrycie. Łącznie oba sklepy zajmują powierzchnię 9 000 mkw., z czego 5 000 mkw. to powierzchnia handlowa. Inditex dokłada szczególnych starań w celu stworzenia nowej koncepcji dla Zary: nowy czteropiętrowy sklep ma wiele nowych funkcji, których głównym celem jest jak największe wypełnienie luki między kanałami online i offline. Na przykład zakupy bezgotówkowe stają się normą dzięki przestronnej strefie kas samoobsługowych. Dzięki usłudze Pay&Go kupujący mogą płacić telefonem komórkowym z dowolnego miejsca w sklepie, skanując kody QR na odzieży.

Nowa aplikacja umożliwia również kupującym rezerwację przymierzalni lub produktu z wyprzedzeniem, a zwrot paczek jest teraz możliwy bez udziału pracownika. Wchodząc do sklepu, odwiedzający mogą również zobaczyć szczegółową mapę sklepu na swoim smartfonie. Mapa pokaże także, gdzie  znajduje się konkretny produkt.

Nowe działy

W sklepie Zara pojawiły się także nowe działy: kącik kosmetyczny, dział sportowy i – po raz pierwszy – dział z bielizną: do tej pory linia bielizny była dostępna tylko w internecie. Ta silna cyfrowa łączność jest już widoczna na planie piętra: prawie połowa całej powierzchni nie jest powierzchnią handlową, ale zajmuje ją duży magazyn, który jest wykorzystywany zarówno przez dwa sklepy fizyczne, jak i e-commerce.

Uderzające jest to, że Inditex ponownie tak intensywnie inwestuje w fizyczne sklepy: w ciągu ostatnich dwóch lat pandemii grupa zacisnęła pasa i zamknęła prawie tysiąc punktów sprzedaży. Jednocześnie firma mocno zainwestowała w sprzedaż internetową, która już teraz stanowi jedną czwartą całej sprzedaży. Stopniowo jednak modowy gigant chce wprowadzić madryckie nowości do innych lokalizacji właśnie po to, by wzmocnić swoją omnichannelową propozycję. W Madrycie zmierzą się z konkurencją japońskiego Uniqlo, który właśnie otworzył w pobliżu sklep o powierzchni 2000 mkw.

 

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.