PARTNERZY PORTALU
  • Partner portalu: EY

Początek roku w handlu detalicznym – 10 najważniejszych wydarzeń stycznia

Autor: dlahandlu.pl 15 lutego 2018 09:54

Początek roku w handlu detalicznym – 10 najważniejszych wydarzeń stycznia Fot. Shutterstock.com

Zwolnienia grupowe w Tesco, podpisy prezydenta pod ustawami o ograniczeniu handlu w niedziele i sprzedaży alkoholu oraz nocne zmiany w marketach – to niektóre z wydarzeń, które elektryzowały branżę na początku roku. Prezentujemy najważniejsze informacje minionego miesiąca.

Zapowiadaliśmy też, że PKN Orlen planuje zmiany w swoim statucie, dzięki którym mógłby rozpocząć działalność hurtowni. Tak się też stało. Na początku lutego akcjonariusze koncernu wyrazili zgodę, by zapisy statutu spółki, w części obejmującej przedmiot jej działalności, uzupełnić poprzez dodanie 18 nowych punktów dotyczących sprzedaży hurtowej.
W efekcie tej decyzji do statutu PKN Orlen dopisano możliwość hurtowej sprzedaży m.in. owoców i warzyw, mięsa, ryb, skorupiaków i mięczaków, produktów spożywczych, a także odzieży i obuwia, elektrycznych artykułów użytku domowego, perfum i kosmetyków, wyrobów farmaceutycznych i medycznych oraz wyrobów porcelanowych, zegarków i biżuterii.

4. Nocne zmiany, dłuższe godziny otwarcia sklepów, czyli skutki ustawy o handlu w niedziele
Wraz ze złożeniem podpisu prezydenta pod ustawą regulującą kwestie niedzielnego handlu, sieci zaczęły się przyglądać organizacji pracy w swoich sklepach. Sprawa budzi wiele emocji, zwłaszcza wśród pracowników handlu. Najwięcej kontrowersji wywołała Biedronka, która zamierza wprowadzić, choć nie wszystkich sklepach, nocne zmiany (w części placówek to rozwiązanie już jest praktykowane).

5. Piotr i Paweł bliżej inwestora
W styczniu Piotr i Paweł wycofał się z Bielska-Białej i Mysłowic. Ale jak ostatnio informowała spółka, rozpoczęty w listopadzie ubiegłego roku proces poszukiwania inwestora przyniósł sieci konkretne oferty od potencjalnych udziałowców. Wkrótce sieć ma dokonać wyboru.

6. Postępowanie ws. przejęcia Stokrotki skierowane do II etapu
UOKiK skierował do drugiego etapu postępowanie w sprawie przejęcia przez Maxima Grupe kontroli nad właścicielem sieci sklepów Stokrotka. Nie przesądza to jednak o rodzaju decyzji, jaka w przyszłości zostanie wydana - podał UOKiK.
Urząd uznał, że działalność uczestników koncentracji pokrywa się na lokalnych rynkach sprzedaży detalicznej artykułów konsumpcyjnych codziennego użytku i krajowym rynku zaopatrzenia w te produkty. Ponadto uczestników koncentracji mogą łączyć również relacje typu dostawca-odbiorca. Maxima wprowadza do obrotu karmy dla zwierząt, płatki zbożowe, konserwy mięsne, pasztety i sosy, a sklepy należące do Emperia mogą być nabywcą tych produktów.

Postępowanie przeszło do drugiej fazy, ponieważ niezbędne jest przeprowadzenie badania rynku. UOKiK musi przede wszystkim sprawdzić udziały uczestników transakcji oraz ich konkurentów. Pozwoli to na ocenę, czy koncentracja nie stanowi zagrożenia dla konkurencji.


WYBRANE DLA CIEBIE






BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6026
Ilość aktualnych ofert: 512634

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
  • Max

    6,29

  • Śr

    4,31

  • Min

    3,48

ProduktySklepyRegiony


Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.