PARTNERZY PORTALU
  • Partner portalu: EY
  • Partner portalu: EY

Początek roku w handlu detalicznym – 10 najważniejszych wydarzeń stycznia

Autor: dlahandlu.pl 15 lutego 2018 09:54

Początek roku w handlu detalicznym – 10 najważniejszych wydarzeń stycznia Fot. Shutterstock.com

Zwolnienia grupowe w Tesco, podpisy prezydenta pod ustawami o ograniczeniu handlu w niedziele i sprzedaży alkoholu oraz nocne zmiany w marketach – to niektóre z wydarzeń, które elektryzowały branżę na początku roku. Prezentujemy najważniejsze informacje minionego miesiąca.

7. Eurocash vs. Stokrotka – „przepychanki” w sprawie statutu Emperii
Sąd Okręgowy w Warszawie, na wniosek Eurocash, zabezpieczył roszczenie uchylenia uchwały NWZA Emperia Holding mówiącej o zmianach w statucie spółki poprzez wstrzymanie wykonania tej uchwały. Zdaniem prezesa Emperii, Dariusza Kalinowskiego, nie ma to wpływu na przebieg skupu akcji w wezwaniu ogłoszonym przez Maxima Grupe. Spółka nie zgadza się z postanowieniem sądu i zamierza złożyć odwołanie.

Przypomnijmy, że w dniu 20 grudnia Nadzwyczajne Walne Zgromadzenie Emperia Holding zdecydowało o zmianach w statucie spółki. Zmiany zakładają pozbawienie udziałowców prawa żądania odkupu akcji do 31 stycznia 2019 r. w sytuacji, gdyby litewski inwestor Grupa Maxima nabył w wezwaniu co najmniej 51 proc. kapitału.
Przyjęcie uchwały przez akcjonariuszy było spełnieniem jednego z warunków wezwania ogłoszonego przez Maxima Grupe, które zostały określone w umowie inwestycyjnej zawartej 23 listopada 2017 roku. Na podstawie umowy inwestycyjnej litewski inwestor ogłosił wezwanie do sprzedaży akcji Emperii po cenie 100 zł za akcję. Maxima Grupe ocenia, że oferta złożona akcjonariuszom Emperii była dla nich atrakcyjna. Jednocześnie spółka przyznaje, że jest zaniepokojona wstrzymaniem wykonania uchwały walnego zgromadzenia akcjonariuszy.

8. Nowa strategia Carrefoura
Nowy zarząd Grupy Carrefour przedstawił strategię dla grupy na najbliższe cztery lata. Plan "Carrefour 2022", opiera się na czterech filarach: wdrożeniu nowej organizacji grupy, osiągnięciu wzrostu konkurencyjności i produktywności, na rozwoju omnikanałowości oraz na oferowaniu wysokiej jakości produktów. Strategia zakłada między innymi: plan dobrowolnych odejść w centrali we Francji, oszczędność około 2 mld euro rocznie, inwestycje w projekty cyfrowe na poziomie 2,8 mld euro do 2022 r. i udział produktów marki własnej na poziomie jednej trzeciej w obrotach grupy.

9. ALDI rozwija nowy koncept sklepów
ALDI wprowadza nowy koncept wizualny o nazwie ANIKo. ANIKo ma pomóc klientom w bardziej intuicyjnych zakupach. Motywem przewodnim formatu jest świeżość i prostota komunikacji, które wpisują się w szerszą strategię ALDI na polskim rynku. Prace związane z wdrożeniem nowego formatu ruszyły w styczniu, jednak część sklepów została zmodernizowana już w 2017 roku.
Pierwszymi lokalizacjami, w których można poznać koncept są Gliwice, Łódź, Warszawa i Wrocław. Do połowy lipca br., wszystkie sklepy sieci zostaną przebudowane. Koncept wizualny wdrażany w Polsce został zaprojektowany zgodnie z globalną strategią marki z uwzględnieniem stylu zakupowego polskiego konsumenta.


WYBRANE DLA CIEBIE






BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 5725
Ilość aktualnych ofert: 439130

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
  • Max

    3,99

  • Śr

    3,63

  • Min

    3,29

ProduktySklepyRegiony


Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.