Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

Poczta Polska chce mieć co najmniej 20 proc. rynku paczkowo-kurierskiego do 2020 roku

Pocztex chce utrzymać w tym roku wzrost przychodów na poziomie 50-60 proc. r/r w ramach wzrostu organicznego, ale gdyby Poczta Polska mogła przejąć inną spółkę działającą w segmencie kurierskim, to z pewnością byłaby zainteresowana rozważeniem akwizycji, poinformował agencję ISBnews członek zarządu PP Janusz Wojtas. Spółka planuje osiągnięcie blisko 250 mln zł przychodów w tym roku.
Reklama

Po dobrym 2013 roku, w którym Pocztex zanotował wzrost obrotów o około 50% r/r, Poczta liczy na dalszy dynamiczny wzrost przychodów z usług kurierskich. Jak poinformował Wojtas, dynamika wzrostu po 8 miesiącach tego roku wyniosła prawie 50%. Poczta liczy, że w całym roku ten wzrost sięgnie minimum 60% r/r, bo każdy kolejny miesiąc daje przyspieszenie, a przed nami jeszcze sezon świąteczny.

Spółka planuje osiągnięcie blisko 250 mln zł przychodów w tym roku. "Jeżeli w przyszłym roku udałoby się takie tempo utrzymać, to przy rynku e-commerce rosnącym o ok. 20% rocznie byłbym zadowolony" - powiedział Wojtas.

Poczta zakończyła w czerwcu pierwszą odsłonę swojej oferty parasolowej dla e-handlu i nadal rozwija platformę cyfrowych usług pocztowych Envelo. Druga odsłona będzie na przełomie tego i przyszłego roku. Trzecia to czwarty kwartał przyszłego roku - wówczas Poczta powinna już być gotowa z pełną ofertą dla e-commerce.

Do 2011 r. Poczta traciła udziały rynkowe - wolumeny paczkowe spadały tak, że w połowie 2011 roku jej udział wynosił 15%. Obecnie Poczta ma 17% rynku paczkowego. Największy gracz na rynku - DPD, który połączył się z Siódemką ma ok. 40%. Wojtas powiedział, że celem Poczty jest wzrost udziału w rynku, ale ważniejszy jest dynamiczny wzrost skali obrotów i dochodu z tej działalności. Poczta Polska chce mieć co najmniej 20 proc. rynku paczkowo-kurierskiego do 2020 roku.

"Naszym celem jest także wzrost udziału, ale to cel pośredni. Rynek e-commerce rośnie dynamicznie - ponad 20% rocznie - i będzie dalej rósł dynamicznie, ale ten tort jest tak duży, że każdy się wyżywi . Każde 20% wzrostu to jest ok 1 mld zł obrotów" - wskazał członek zarządu PP.

W ub. roku w ramach całego obszaru paczkowego Poczty wolumen wzrósł o 11%, w tym roku - o 12,5%. Jednak, jak podkreślił Wojtas, część obrotu paczkowego to okolicznościowe paczki wysyłane przez klientów indywidualnych (tzw. obrót rodzinny) i w tym segmencie nie obserwuje się tendencji wzrostowej. To oznacza, że pozostały obszar, czyli m.in. e-commerce musi rosnąć 2 razy szybciej niż rynek.

Przychody grupy Poczty Polskiej wyniosły 6,509 mld zł w 2013 r., a wynik netto sięgnął 44 mln zł (spadek odpowiednio o 3,4% i 60% r/r). W ujęciu porównywalnym (bez inwestycji w kapitał ludzki wysokości 112 mln zł), wynik netto wyniósł 127 mln zł (wzrost o 15% r/r).

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.