PARTNERZY PORTALU
  • Partner portalu: EY

Poczta Polska inwestuje w automaty paczkowe i punkty odbioru. Cel: pozycja lidera

Autor: dlahandlu.pl 5 lutego 2020 14:23

Poczta Polska inwestuje w automaty paczkowe i punkty odbioru. Cel: pozycja lidera Przemysław Sypniewski, prezes zarządu, Poczta Polska, fot. materiały prasowe

Poczta Polska przedstawiła znowelizowaną strategię na lata 2020-2024. Wynika to z faktu, że rynek tradycyjnej papierowej korespondencji spada o 9 proc. rocznie, a wartość rynku KEP (Kurier-Ekpres-Paczka) rośnie o 14 proc. rocznie. - Chcemy rozwijać usługi paczkowo-kurierskie i logistyczne - mówi Przemysław Sypniewski, prezes zarządu Poczty Polskiej. Przychody z tego segmentu miałyby wynieść 2,1 mld zł w 2024 roku.

Aby tak się stało Poczta Polska musi zwiększyć rentowność usług paczkowo-kurierskich oraz przepustowość sieci, aby obsłużyć rosnący wolumen paczek i dużych gabarytów zamawianych przez klientów online. - Jesteśmy w gronie liderów KEP, ale by wygrać z działającymi w Polsce międzynarodowymi przedsiębiorstwami, konieczne są inwestycje w nowoczesne rozwiązania logistyczne i informatyczne. Planujemy na ten cel przeznaczyć 1,9 mld zł. Chcemy uruchomić trzy nowe sortownie, zakupić osiem maszyn paczkowych, a także wdrożyć pięć kluczowych systemów informatycznych, które będą kosztować ok. 600 mln zł - podkreśla Przemysław Sypniewski.

Obecnie KEP odpowiada za 18 proc. przychodów, a w 2024 roku ma stanowić 24 proc. przychodów spółki.

Operator planuje również rozwój sieci odbioru. Obecnie Poczta Polska wspólnie z partnerami (PKN Orlen, Żabka, kioski Ruchu) ma 12 tys. punktów odbioru przesyłek. Do końca roku sieć powiększyć się o kolejne 3 tys. punktów. Wzrośnie też liczba automatów paczkowych. Obecnie jest ich 200. Na koniec roku ma być 500, a w 2024 roku - 4 tys. Maszyny są ustawiane przy Biedronkach i w na Pocztach w strefach czynnych 24h/7. Firma rozmawia także z kolejnymi sieciami, przy których maszyny do odbioru paczek zostaną zainstalowane. Projekt prowadzony jest wspólnie z firmą Swipbox. Już obecnie co 5 paczka kierowana przez Pocztę Polską, odbierana jest w punktach odbioru, a w pikach zamówień (np. Święta), co 3. z nich. Docelowo, aby pokryć całą Polskę siecią odbioru, Poczta powinna posiadać 25 tys. punktów odbioru.

Firma planuje także rozwój usług dla klientów i poprawę ich satysfakcji. W tym roku uruchomione zostaną placówki, w których w ciągu 5 minut będzie można odebrać paczkę, awizo oraz zostać obsłużonym jako klient biznesowy z większą liczbą listów poleconych. Firma oczekuje, że w 2024 roku wskaźniki zadowolenia z jej usług będą oscylowały wokół 80 punktów.

Firma rozwija też sprzedaż towarów poza pocztowych i obecnie jest 2. po Empiku siecią sprzedaży i dystrybucji książek. Jako przykład podano sprzedaż w punktach Poczty Polskiej 50 tys. książek Olgi Tokarczuk, czyli jedną trzecią całej sprzedaży jej książek, od czasu informacji o nagrodzie Nobla.

W latach 2015-2016 przychody spółki oscylowały wokół 5,4 mld zł. Na koniec 2024 roku mają być o 2 mld zł większe, przy spadających przychodach z dostarczania tradycyjnej korespondencji, która obecnie odpowiada za 65 proc. przychodów, a w 2024 będzie odpowiadać za 53 proc. przychodów. Prezes Sypniewski powiedział, że dokładne dane finansowe za 2019 rok będą znane pod koniec marca, po ich zaudytownaniu, ale wszystkie spółki celowe w ramach firmy były zyskowne,

78 proc. pracowników Poczty Polskiej z rzeszy 80 tys. zatrudnionych zarabia pensję minimalną. Wzrost płacy minimalnej z 2600 zł do zapowiadanych 3000 zł w ocenie zarządu wiązałby się z koniecznością wyasygnowania dodatkowych 600 mln zł. Jednak jeszcze w 2016 roku większość pracowników Poczty zarabiała 1920 zł brutto. 

Podobał się artykuł? Podziel się!

  • Rio 2020-02-06 20:13:52

    Niestety ale nie będziecie liderem. Podejście macie jak za komuny. Inpost Wygra ten wyscig

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)

WYBRANE DLA CIEBIE






BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 5861
Ilość aktualnych ofert: 516776

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
  • Max

    6,24

  • Śr

    4,74

  • Min

    3,12

ProduktySklepyRegiony


Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.