PARTNER PORTALU
  • Partner portalu: EY

Podatek cukrowy jest wycelowany w producentów napojów, a nie nawyki konsumentów

www.portalspozywczy.pl 17 września 2020 10:12

Podatek cukrowy jest wycelowany w producentów napojów, a nie nawyki konsumentów

- Słodki smak jest pożądany przez konsumentów, więc jeśli opodatkujemy wszystko co słodkie, nawyki się nie zmienią, po prostu konsumenci zapłacą więcej za słodkie napoje - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Mateusz Kowalewski, prezes firmy Hortimex.

Prezes firmy Hortimex jest zdania, że obecny kształt podatku ma głównie cel fiskalny.

- Podatki są jednym z narzędzi, jakimi można kształtować popyt czy podaż. Ale czy nawyki? Bezdyskusyjnym faktem jest, że spożywamy zbyt wiele ukrytego, przetworzonego cukru. Podatek uderza jednak nie w cukier sam w sobie, lecz w produkty, które są słodkie. Wszak obejmuje oprócz mono- i disacharydów również substancje słodzące, które są alternatywami cukru oraz kofeinę i taurynę - dodaje.

Kowalewski wskazuje, że uderzenie fiskalne wycelowane jest w potentatów produkcji napojów słodkich i energetycznych, a nie w nawyki konsumentów.

- Słodki smak jest pożądany przez konsumentów, więc jeśli opodatkujemy wszystko co słodkie, nawyki się nie zmienią, po prostu konsumenci zapłacą więcej za słodkie napoje. Kto straci? Konsumenci oraz rodzimi producenci, bo właściciele silnych marek obronią swoje marże. Kto zyska? Budżet - wskazuje.

Więcej na portalspozywczy.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!

  • Barbara Orzechowa 2020-09-23 10:13:14

    Wciąganie miodu na listę podatku cukrowego to chyba jakieś nieporozuenie???

  • free 2020-09-17 13:40:43

    ale kto za to zapłaci??? jak podatek to naród zapłaci...to już 155 podatek w tym bolszewickim kraju!

    Absurdy sięgają zenitu ale na szczęście ten zgniły system się sypie

ZOBACZ WSZYSTKIE (2)

WYBRANE DLA CIEBIE






BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7983

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.