PARTNER PORTALU

Podatek handlowy to 1,3 proc. przychodów Dino

Autor: dlahandlu.pl 22 stycznia 2021 12:09

DM BDM w swojej rekomendacji podwyższył cenę docelową dla Dino do 245 PLN/akcję ze 142 PLN/akcję i przy bieżących poziomach cenowych zmienił zalecenie na Redukuj.

- Po publikacji lepszych niż zakładaliśmy odczytów w 2-3Q’20, zdecydowaliśmy się na podniesienie prognoz w kolejnych latach. Uważamy, jednak że bieżący konsensus jest zbyt optymistyczny, biorąc pod uwagę wymagającą bazę z ubiegłego roku (1/3Q’20, wpływ COVID-19 na decyzje zakupowe) oraz wprowadzane w ’21 zmiany legislacyjnie (podatek od obrotu, opłata cukrowa) - podają analitycy.

Ich zdaniem dwa nowe przepisy z pewnością zdecydowanie przełożą się na ceny  i w ich opinii mogą wpływać na zmiany w kształtowaniu się koszyków zakupowych i części popytu. - Mamy na myśli podatek od sprzedaży detalicznej, który w przypadku Dino może w ’21 wynieść ok. 162 mln zł (1,3% przychodów) oraz opłatę cukrową, która dotyczy wszystkich napojów słodzonych (udział produktów tego typu w koszyku zakupowym szacowano na podstawie danych GUS na 8-10%). Tym samym może mieć to wpływ na kształtowanie dynamik sprzedażowych - wyjaśniają analitycy.

Oszacowano, że przychody ze sprzedaży w latach 2020-21 wzrosną odpowiednio do 10,1-12,6mld
PLN (+32%/24% r/r). 

Grupa poinformowała, że w 4Q’20 otworzyła 125 sklepów, co łącznie dało ok. 1,5 tys. placówek (+23% r/r) oraz 583 tys. mkw. powierzchni handlowej. - Spodziewamy się utrzymania tendencji sprzedażowych z poprzednich kwartałów i prognozujemy wzrost przychodów r/r o 29% i odczytu sprzedaży porównywalnej na poziomie ok. 10%. Prognozujemy, że EBITDA zwiększyła się do 289 mln PLN, a zysk netto do 183 mln PLN. W ujęciu całorocznym dałoby to ok. 10,1 mld PLN
obrotów, EBITDA w wys. 1,0 mld PLN i wynik netto w kwocie 624 mln PLN. W ’21 Dino wejdzie z wymagająca bazą sprzedażową i EBITDA z 1Q’20 (podobna sytuacja czeka nas w 3Q’21), kiedy to
część obrotów była „napompowana” przez zakupy klientów na zapas w obawie przed restrykcjami związanymi z COVID19. Zwracamy także uwagę na wejście w życie podatku detalicznego, który zapewne w dużej mierze będzie przerzucony na klientów, a także na wprowadzenie opłaty cukrowej, która już odbiła się znacząco na cenach napojów słodzonych. Uważamy, że może to mieć przełożenie na popyt na część koszyka zakupowego i tym samym ograniczać po części dynamiki sprzedażowe. Prognozujemy, że w bieżącym roku grupa wypracuje ok. 12,6 mld PLN przychodów, ok. 1,23 mld
PLN EBITDA i 768 mln PLN. W modelu przyjmujemy, że grupa zachowa w ’21 wysokie dwucyfrowe tempo otwarć sklepów, co będzie się wiązało z CAPEX-em na poziomie ok. 1,1 mld PLN.
W kolejnych latach zakładamy stopniowe wyhamowanie dynamik tempa otwarć (do ’22-‘23 powinno ono jednak być dwucyfrowe; grupa działa przede wszystkim w regionie Polski Południowo-Zachodniej i ma dużo miejsca do rozwoju w pozostałych województwach). W modelu przyjmujemy, że pierwsza dywidenda dla akcjonariuszy pojawi się dopiero w ’23. Nie spodziewamy się także, aby Dino w najbliższej przyszłości zdecydowała się na rozwój w formie akwizycji - czytamy w rekomandacji.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

  • Edyward 2021-01-25 08:58:39

    klickbajtowy tytuł. żenada

  • WM 2021-01-22 17:43:41

    Więcej profesjonalizmu proszę. To wstyd robić taki błąd w nagłówku. Nie zdziwię się jak Was zarząd Dino pozwie za wprowadzanie w błąd.

  • Robert 2021-01-22 16:40:51

    1,3% nie jest równy 1/3

ZOBACZ WSZYSTKIE (3)





BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8255

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
  • Max

    4,95

  • Śr

    3,30

  • Min

    1,66

ProduktySklepyRegiony


Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.